י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחלוקות לגבי המסכות

המומחים מרגיעים: "החיסון מגן, תהיה מנה שלישית"

למרות ההתפרצות שאנו חווים בימים האחרונים, רוב המומחים מרגיעים גם הבוקר ומבהירים כי אין צורך לחזור כרגע למסכות למעט במקומות שמשרד הבריאות הורה נקודתית | הפרופסור חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות "נגיע למנה שלישית, מניח שזה יקרה איפשהו בתחילת השנה הבאה"

המומחים מרגיעים: "החיסון מגן, תהיה מנה שלישית"
אילוסטרציה צילום: unsplash

‏בימים האחרונים חווה מדינת ישראל התפרצות מחודשת במספר מוקדים, בבתי ספר בהרצליה ובנימינה נשלחו כיתות שלמות לבידוד ובמשרד הבריאות מדווחים על עשרות אנשים שנכנסו לארץ כשהם מאומתים לנגיף, חלקם אף הדביקו את סביבתם הקרובה.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי התייחס הבוקר (שלישי) בראיון בגלי צה"ל וסקר את ההתפרצות האחרונה: "אתמול היו כ-120 מאומתים חדשים, מרביתם ילדים שאינם מחוסנים. החיסון פועל נגד הזנים החדשים, כולל נגד הזן ההודי" עם הוא הוסיף וציין: "אנחנו יודעים שהוא כנראה יותר מדבק".

"אנחנו רואים שחלק ניכר מהמבוגרים שנדבקו הם מחוסנים. נגיע למנה שלישית, מניח שזה יקרה איפשהו בתחילת השנה הבאה" הוסיף המנכ"ל.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הפרופסור ארנון אפק, הוסיף ואמר הבוקר בגלי צה"ל כי לדעתו אין צורך לחזור למסכות: "המחלה יחסית נדירה בישראל, למעט במקומות בהם יש התפרצות, בבתי הספר בבנימינה ובמודיעין בפירוש צריך מסכות. גם במקומות שכיחות המחלה גבוהה יותר, והיכן שיש אנשים מדוכאי חיסון - בהם אתה לא רוצה לפגוע".

"החיסון במיטבו מגן ב-95%. כנגד הזן ההודי ההגנה יורדת ל-80% למחלה כוללת, אבל נגד מחלה קשה ההגנה עומדת על 90% - אף פעם לא 100%. חשוב שנקפיד שכמה שיותר אנשים שיתחסנו - אז היכולת לעבור מאדם לאדם תיחלש וכך נוכל לעצור את המחלה" הוסיף אופק.

מנגד, באותה התחנה עלתה לשידור ראש המחלקה למחלות זיהומיות בביה"ח שיבא-תל השומר, הפרופסורית גליה רהב, והסתייגה: "ממליצה על עטיית מסכות. במטוסים ובנמל התעופה בהחלט צריך, אני ממליצה גם באוטובוסים ותחבורה ציבורית".

במקביל ב'כאן 11' הרגיע מנהל מחלקה פנימית בהדסה עין כרם, הפרופסור דרור מבורך, ואמר: "לא חושב שאנחנו לפני התפרצות דרמטית כמו שחווינו בחורף" הוא הוסיף והתייחס לשאלת חיסון הצעירים, וההשלכות של החיסון: "ההמלצה לחסן בני 12 עד 15, אחד ל-5,000 בנים יפתח דלקת בשריר הלב, כשאצל בנות לא ראינו כמעט את התופעה".

 

קורונה חיסון מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד