כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מדוע חשוב לקבל חוות דעת על שירותים ומוצרים

מדוע חשוב לקבל חוות דעת על שירותים ומוצרים ובפרט בתחום הנדל"ן? התשובות כאן בכתבה

מדוע חשוב לקבל חוות דעת על שירותים ומוצרים
חוות דעת אינטרנטית צילום: depositphotos

"לי זה לא יקרה", "זאת נראית עסקה מבטיחה", "השוכרים הללו נראים לי אמינים" בני אדם נוטים לתת אמון באופן טבעי ומסגלים ראיה המאפשרת לכם להכיר את הצד השני מעבר למילים. יחד עם זאת לא פעם לעיתים גם כשהדברים נראו מבטיחים – המרצע לא איחר לצאת מהשק. מדוע חשוב לקבל חוות דעת על שירותים ומוצרים ובפרט בתחום הנדל"ן – התשובות כאן בכתבה.

הסיבה הראשונה: לא כל הנוצץ זהב

בעידן שבו ישנה חשיבות רבה לחיצוניות ולנראות רבים יכולים להסתנוור מחלקלקות לשון, מראה מצודד או הרגשה נעימה שמשרה הצד השני. למרבה הצער לא פעם מאחורי אנשים שהקרינו תחושה של אמון ואשר נטו לשתף פרטים רבים יותר מהנהוג הסתתר מניע נסתר בין אם מדובר על העדפת צד אחד על פני צד אחר ובין אם מדובר על מוכר בחנות שהעדיף למכור מוצר אחד על פני מוצר אחד רק משום שיקבל עמלה גבוהה יותר. בשני המקרים הלקוח – כלומר הצד שלכם – היה תלוי ביועץ רשמי שהיה מחויב לצד אחר בעסקה.  

כיצד להימנע ממצב זה? זהו מקרה קלסי של היעדר ידע מקדים והסתמכות על "מומחה" תלוי, לכן כדי למזער את התלות במוכר – בחנו את השוק, בצעו סקרים אינטרנטיים מקדימים, בקשו המלצה מקרובי משפחה, מכרים או חברים או בקשו המלצה מגורם בלתי-תלוי גם בתשלום – אם מדובר בעסקאות רחבות היקף – רק כך תוכלו להבטיח שהצרכים שלכם מובטחים ושיוצאו לכם המוצרים או השירותים המתאימים ביותר.

הסיבה השנייה: דיוק בבחירה

החלטת החלטות היא עניין יום יומי, ישנן החלטות פשוטות וישנן החלטות מורכבות. בסקרים חברתיים נמצא כי רוב האנשים מעדיפים שמישהו אחר יקבל עבורם את ההחלטות – אך האם זוהי הבחירה הנכונה? והאם יש מישהו שמכיר אתכם יותר מכם? לעיתים הקושי להחליט החלטה נובע מהיעדר בהירות או הבנת "תמונת המצב" – הרחקת נקודת המבט ובחינת המצב בעזרת גורם בלתי תלוי תסייע להגיע לבהירות הנדרשת. מאמנים, יועצים ומומחים בתחום ההחלטה ייסעו לתהליך זה. כך למשל אם ההחלטה שלכם עוסקת בתחום הנדל"ן הרי שתוכלו להסתייע במהנדסים, שיעריכו עבורכם שווי של נכס באופן בלתי תלוי כך שתוכלו להגיע למשא ומתן בתנאים טובים יותר. בדומה לכך תוכלו להיעזר במעצבת פנים, שתוכל לבחון עבורכם אם תוכלו לגלם איכויות מסוימות במרחב המגורים שלכם וכן תוכלו להיוועץ אף ביועצים שכל תפקידם הוא לבחון האם הדיירים שעמם אתם מתכננים לחתום על חוזה השכירות אכן יוכלו לעמוד בהתחייבויות ובתשלומים השוטפים.

החדשות הטובות הן שגם כאשר רק הנסתר על הגלוי ניתן בעזרתם של אנשי מקצוע בלתי-תלויים להגיע לאמיתות נסתרות ולקבל החלטות על סמך בדיקות מעמיקות. כך שבטרם תבצעו עסקת רכישה משמעותית או בטרם תציעו את הנכס שלכם להשכרה תוכלו לדעת מבעוד מועד מה מסתיר הצד השני בעסקה (אם בכלל) ולהגיע עם מידע מקדים שייסע לכם בתהליכי המשא ומתן ובניסוח חוזים ששומרים על העניינים החשובים לכם.

 

חוות דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד