י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שומר על הבית"

אינטרנט מהיר לחרדים: מדוע השר החרדי התנגד?

שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, לא הסכים לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים שמשרד התקשורת רצה להנהיג. זאת "כדי לשמור על הציבור שלו". רק לאחרונה חתם אך הגביל את החרדים

אינטרנט מהיר לחרדים: מדוע השר החרדי התנגד?
מודעות רחוב נגד האינטרנט צילום: Rishwanth Jayapaul/FLASH90

שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, לא הסכים לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים שמשרד התקשורת רצה להנהיג.

לפי הדיווח של יובל שגב בגלצ, רק ימים ספורים לפני סוף הקדנציה דרעי הסכים לחתום אבל רק בתנאי שהתקנה תכלול החרגה שבעצם משאירה את הסמכות להחליט האם יותקן סיב אצל הרשות המקומית. כך שראשי ערים חרדיות עדיין יוכלו למנוע את ההתקנה.

על פי הדיווח של שגב, במשך עשרה חודשים, דרעי כשר הפנים סירב לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים. משרד התקשורת לחץ כדי לאפשר אינטרנט מודרני בכל בניין חדש, אבל דרעי סירב.

‏התוצאה הייתה כי כל הבניינים החדשים שנבנו בתקופה הזאת, קמו בלי תקן לסיבים אופטיים. לא בתל אביב, לא באלעד ולא באשקלון. המטרה של דרעי, על פי אנשים שעבדו מולו באותה תקופה, הייתה למנוע גישה לאינטרנט מהיר מהציבור שלו, כדי "לשמור עליו" לכאורה.

ימים ספורים לפני סוף הקדנציה דרעי הסכים לחתום, אבל רק בתנאי שהתקנה תכלול החרגה שבעצם משאירה את הסמכות להחליט האם יותקן סיב אצל הרשות המקומית. כך שראשי ערים חרדיות עדיין יוכלו למנוע את ההתקנה.

יצוין כי מהירויות גבוהות של 100 מגה ויותר עובדות בתשתיות הקיימות. טכנולוגיית הסיבים האופטיים משמשת בעיקר גיימרים (משחקי מחשבים) שצורכים פס רחב במיוחד, ובאופן טבעי פחות משמשים את הציבור החרדי.

תגובת דרעי: "אכן, לפני מספר חודשים הוגשה לשר בקשה לחתום על תקנות המחייבות התקנת תשתית  לסיבים אופטיים בפרויקטי בינוי חדשים ובכך לאפשר, בין השאר חיבור מהיר לאינטרנט ישירות  לבתים בפרויקטים אלו".

התקנות נבחנו מול כלל הגורמים המקצועיים במינהל תכנון, ומול הלשכה המשפטית במשרד הפנים".

בין שאר הנושאים שנבחנו,  ביקש השר לשים את הדעת על מניעת פגיעה ברגשות ציבור אשר על פי השקפתו מתנגד לחלוטין לכל שימוש באינטרנט ובוודאי להתקנת תשתית המאפשרת חיבור ישיר של אינטרנט לביתו". 

לאחר בחינת הנושא לעומק ובתאום עם משרד המשפטים ומשרד התקשורת סוכם כי רשות הרישוי המקצועית בעיר (לא יו"ר הרשות המקומית) תוכל להעניק פטור ליזמים להתקנת התשתית בבניינים אשר יוכח כי רוב הדירים בבניין  מתנגדים לחיבור אינטרנט לביתם".

"עם הטמעת השינויים שסוכמו חתם השר דרעי על התקנות", לשון התגובה.

אינטרנט סיבים אופטיים משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד