י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במאמר הבא נלמד מהו מנהג כפרות שנהגו בעם ישראל לקיים ערב יום כיפור

נהגו בעם ישראל ערב יום כיפור לקחת תרנגול לגבר ותרנגולת לאישה לסובב מעל הראש 3 פעמים ולומר תפילה לפי נוסח הידוע בעם ישראל לצורך מנהג הכפרות

במאמר הבא נלמד מהו מנהג כפרות שנהגו בעם ישראל לקיים ערב יום כיפור
תפילה בכותל צילום: freepik

מטרת הכפרות

מטרת הכפרות היא לתת את הכסף לצדקה ולעשות מעשה טוב כדי להגיע נקיים וראויים ולהיות זכאים בדין של היום הקדוש יום כיפור, כמו כן מנהג שחיטת התרנגול כתוב בהלכה שזה מעורר את היהודי בתשובה.

מה הם הדרכים לקיים את המנהג

בעיקרון כפרות ניתן לקיים ע"י תרנגול זו דרך אחת, דרך שנייה או מי שאינו יכול לקיים את המנהג כתקנתו יכול לקיים את המצווה ע"י כסף תוכלו ללמוד איך עושים כפרות עם כסף

מה הנוסח שנהגו לאומרו

  • בּנֵי אָדם יוֹשְׁבֵי חשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל: יוֹצִיאֵם מֵחשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:
  • אֱוִילִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ: כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:
  • וַיִּזְעֲקוּ אֶל ה' בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם: יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם: יוֹדוּ לה' חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם: אִם יֵשׁ עָלָיו מַלְאָךְ מֵלִיץ אֶחָד מִנִּי אָלֶף. לְהַגִּיד לְאָדָם יָשְׁרוֹ: וַיְחֻנֶּנּוּ וַיֹּאמֶר פְּדָעֵהוּ מֵרֶדֶת שַׁחַת מָצָאתִי כֹפֶר:
  • זֶה חֲלִיפָתִי. זֶה תְּמוּרָתִי. זֶה כַּפָּרָתִי. זההתרנגול ילך למיתה או זה הכסף ילך לצדקה וַאֲנִי אֵלֵךְ לְחַיִּים טוֹבִים אֲרוּכִים וּלְשָׁלוֹם :

כמה כסף נהוג לתת

יש חילוקי מנהגים בעם ישראל על הסכום המדוייק בכל מקרה יש לתת X מספר הנפשות בבית, תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור לעיל

כפרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד