י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קידם את מועמדותו

מח"ש תבדוק פגישות המפכ"ל שבתאי עם אנשי ליכוד

המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק פגישות שנערכו בין המפכ"ל קובי שבתאי לאישים פוליטיים קודם מינויו לתפקיד. החשד, פעם לקדם את מועמדתו למפכ"לות

מח"ש תבדוק פגישות המפכ"ל שבתאי עם אנשי ליכוד
המפכ"ל קובי שבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מח"ש תבדוק את פגישת המפכ"ל קובי שבתאי עם חברי מרכז הליכוד ולכאורה מעורבות רבנים המקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בקידום מועמדותו של שבתאי לתפקיד המפכ"ל.

על פי הדיווח של לירן לוי באתר וואלה, המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את פגישת המפכ"ל קובי שבתאי עם חברי מרכז הליכוד ועם רבנים המקורבים לנתניהו, פגישות שהתקיימו לפני מינויו לתפקיד המפכ"ל.

אורי זכי, מייסד "החזית להגנת הדמוקרטיה" ויו"ר הנהלת מרצ, פנה לאחר חשיפת הפגישה בוואלה! במכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט. "למותר לציין כמה חמורים החשדות העולים כאן - הפעלת שתדלנות פוליטית בוטה והכנסת שיקולים זרים למינוי מי שעומד בראש המשטרה, באחת מהתקופות הקשות ביותר העומדות בפני הארגון מאז הקמתו", כתב.

זכי הוסיף בפנייתו ליועמ"ש כי "מינוי כזה חייב להיות נקי מכל רבב, וכל פגיעה נוספת בשיקולים שהובילו אליו תהיה בבחינת פגיעה חמורה באמון הציבור, והשחתת מערכת אכיפת החוק בישראל. בהתאם לכך, אנו קוראים לך לפתוח מידית בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים בנושא, כדי לבחון את העובדות ולראות אם נעברו עבירות פליליות או משמעתיות שעולות כדי בטלות המינוי".

לאחר הפרסום של לירן לוי, בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בחנו את הפנייה, והחליטו כי יש מקום לבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים בנושא. הם העבירו את המכתב ללשכת פרקליט המדינה, שהשיבה לזכי כי לאחר עיון בפנייה - הוחלט להעבירה לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים.

חקירת שוטרים קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד