י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הפרדה מונעת הדרה"

"יש מקום": בעלה של השרה ממרצ תומך ברחצה נפרדת

לאחר שהשרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג הודיעה שתתנגד לרחצה נפרדת בשמורות הטבע, בעלה אורי זכי כתב כי הוא נגד דעתה: "לאפשר זמנים לרחצה נפרדת" | לאחר מכן נימק: "לאפשר לכל האוכלוסייה ליהנות משכיות של הטבע בארצנו"

"יש מקום": בעלה של השרה ממרצ תומך ברחצה נפרדת
אורי זכי צילום: צילום מסך ערוץ 20

התנגדות מבית: אחרי שהשרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג אמרה כי היא נגד רחצה נפרדת בשמורות הטבע, אתמול (שני) אורי זכי, בעלה של תמר ויו"ר הנהלת 'מרצ', כתב כי הוא נגד דעתה.

זכי התייחס להצהרתה בראיון של זנדברג, אשתו, שבו היא אמרה כי היא תתנגד לחקיקה שהרשות מנסה לקדם, כדי לאפשר רחצה בהפרדה מגדרית במעיינות ונחלים בשמורות טבע.

"אני חושב שיש מקום", כתב זכי בחשבון הטוויטר שלו. "במשורה ובצורה מוגבלת, לאפשר זמנים לרחצה נפרדת במעיינות ומקווי מים בשמורות טבע בהם מתקיימת רחצה מסודרת, בדומה לבריכות עירוניות".

"צריך לאפשר לכל הקבוצות באוכלוסייה ליהנות משכיות החמדה של הטבע בארצנו. הדרת נשים היא פסולה ויש להילחם בה. לעיתים דווקא הפרדה מונעת הדרה", הוסיף.

כאמור, זנדברג אמרה אמש כי היא נגד רחצה נפרדת בשמורות הטבע: "הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. בית המשפט האמריקני קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'".

"על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים", אמרה בראיון ל'ווינט' והוסיפה: "אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי. לאחר קביעת היועמ"ש שאין סמכות להפרדה, אתנגד לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה במרחב הציבורי".

תמר זנדברג מרצ אורי זכי בריכה נפרדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד