י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מוחזקת בניגוד לרצונה?

אחרי לידת העשירייה: האישה מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית

האישה הדרום אפריקאית, ג'וסיאם תאמרה סיטהול בת ה-37, שטענה כי ילדה עשרה תינוקות בבת אחת - הובאה לאשפוז במחלקה פסיכיאטרית, זאת, לאחר התגברות סימני השאלה סביב ההיריון שלה

אחרי לידת העשירייה: האישה מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית
תינוק לאחר לידה צילום: unsplash

האישה הדרום אפריקאית שטענה כי היא ילדה עשרה תינוקות בבת אחת - הובאה לאשפוז במחלקה פסיכיאטרית, זאת, לאחר התגברות סימני השאלה סביב ההיריון שלה. לפי דיווח בעיתון המקומי Eyewitness News, ג'וסיאם תאמרה סיטהול בת ה-37 אושפזה בשבוע שעבר ביוהנסבורג וצוות רפואי בדק אותה.

על פי הדיווח, הבדיקה הרפואית הראתה כי לא היה בכלל היריון, וכי אין צלקות שמראות על ניתוח קיסרי לאחרונה. עורך דינה אמר כי היא טוענת שהיא מוחזקת בניגוד לרצונה.

כזכור, לפני מספר ימים חלה התפתחות נוספת בפרשה שמסעירה את דרום אפריקה, לאחר שאישה טענה כי ילדה לא פחות מעשרה תינוקות בבת אחת, אולם בעלה טוען שהוא לא מאמין שהתינוקות הללו קיימים.

'האב' טבוגו צוטצי מדרום אפריקה לא ראה את התינוקות שאשתו טענה שילדה, ואין לו מושג איפה 'אמם' נמצאת. בעלה טען כי הוא לא מאמין שעשרת הילדים הללו קיימים.

טבוגו צוטצי אמר כי הוא לא ראה את אשתו גוסיאמה סיטול או את הילדים מאז טענותיה שהפכו לכותרות ברחבי העולם. בהצהרה שפרסמה משפחתו בתקשורת הדרום אפריאית, נאמר כי הוא עשה מספר ניסיונות ליצור קשר עם גב' סיטול ולא חשף את מיקומה מאז השיא העולמי שלכאורה ילדה, אך בינתיים היא נעלמה.

דבריו מגיעים לאחר ספקולציה שהעלתה גוסיאמה סיטול בת ה-37, שטענה כי ילדה בבית החולים עשירייה וכי סיפרה זאת לבעלה אחרי לידת התינוקות בתאריך 8 ביוני אחר חצות ליל, אולם כאמור הוא עשה מספר ניסיונות לבקר את אשתו ואת התינוקות, אך הוא לא הצליח לחשוף את מקום הימצאה ואת מצב התינוקות.

טבוגו צוטצי אמר: "אני מעריך את התמיכה הכספית שקיבלנו מהציבור, אך ברצוני גם לפנות לציבור שיפסיק להפקיד כסף בחשבונותינו עד שכולם יראו את התינוקות", אמר צוטצי לתקשורת המקומית.

אף רופא עדיין לא התייצב מול המצלמות לאמת את הלידות ולא פורסמו תמונותיהם, לכאורה מסיבות תרבותיות ודתיות. בשבוע שעבר טענה דודתם כי עשרת התינוקות נאבקים על חייהם בבית חולים בדרום אפריקה.

כזכור, כלי תקשורת בעולם דיווחו כי אישה מדרום אפריקה ילדה עשיריה בניתוח קיסרי בבית חולים בפרטוריה. גוסיאמה תמרה סיטול, בת 37, אמא לתאומים בני שש, הופתעה כאשר הופיעו 10 תינוקות, לאחר שחשבה שיש לה רק 8 תינוקות, כך סיפר בעלה, טבוגו צוטצי. לדבריו, אשתו ילדה שבעה בנים ושלוש בנות. אך הסיפור מסתבר רחוק מלהיות נכון.

תאבו מסיבי, דובר המושל האזורי, אמר כי לא היה שום תיעוד של לידת 10 תינוקות בשום בית חולים ציבורי או פרטי במחוזו, וכי אירוע כזה יהיה "קשה להסתרה". בהצהרה נכתב: "בעקבות דיווחים על אודות אישה שילדה עשירייה ביום שני, ממשלת מחוז חאוטנג ביצעה בדיקה יסודית עם כל בתי החולים במחוז בכדי לבסס את אמיתות הדיווח, לאף אחד מבתי החולים במחוז, ציבורי ופרטי, אין רישומים על מספר כזה".

הסדקים בסיפור על השיא העולמי החלו מיד לאחר שהוא עלה לכותרות בתחילת החודש, אחרי שבעלה טבוהו טסוטסי אמר כי הוא לא ראה שום הוכחה לכך שהילדים נולדו.

בנוסף לכך, גורמים ברשויות הבריאות אמרו כי אין להם שום רישומים על לידה של עשיריה בשום בית חולים ציבורי או פרטי באזור.

דרום אפריקה לידה היריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד