ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסאגה שנחשפה ב'בחדרי'

הרב הראשי: להוציא מהקבר את גופת המיסיונרית שהתחזתה

בהמשך לסערה שהתעוררה לאחר הגילוי כי משפחה באחת השכונות בירושלים התחזתה ליהודייה, הורה הגר"ד לאו לעשות כל מאמץ להוציא אותה מקברה. "מדובר באשה שאינה יהודייה שהתחזתה לחרדית והייתה מסיונרית ואף ניסתה להעביר על דת ישראל"

הרב הראשי: להוציא מהקבר את גופת המיסיונרית שהתחזתה
הגוי שהתחזה ליהודי צילום: צילום מסך

בהמשך לסערה שהתעוררה לאחר הגילוי כי בני משפחה באחת השכונות בירושלים התחזו ליהודים ופעלו כמיסיונריים, פנה בימים האחרונים מנכ"ל חברה קדישא קהילת ירושלים הרב משה שמעון אל הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בשאלה כיצד לנהוג באשה אשר התחזתה ליהודייה ונקברה בין יהודים, וכעת התברר כי היא אינה יהודייה.

במענה לפנייה השיב הרב הראשי באמצעות ראש לשכתו רפי אלטמן, כי "היות ולפי המידע שהגיע מארגון 'אור לאחים', מדובר באשה שאינה יהודייה שהתחזתה לחרדית והייתה מסיונרית ואף ניסתה להעביר על דת ישראל, מפאת כבודם של כל היהודים שרכשו חלקת קבר ביודעם שהם טמונים בחלקת יהודים ונטמנו על דעת כן, יש לעשות כל מאמץ להוציאה לחלקת אינם יהודים".

תשובתו של הרב הראשי הגר"ד לאו

עוד מוסיף בתשובתו בשם הרב הראשי לישראל, כי "אם הדבר לא אפשרי, אזי יש לעשות גדר של י' טפחים בינה ובין הנפטרים היהודים שנמצאים בתוך ד' אמות לקברה", דברי הרב לאו.

כזכור בחודש אייר האחרון דווח ב'בחדרי חרדים' על סאגת "הכהן" הגוי. הסיפור שמסעיר את הקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים: משפחה אמריקאית מוכרת בקהילה החרדית בגבעה הצרפתית בירושלים התגלתה כנוצרית. אב המשפחה הזדהה ככהן, כתב תפילין ומזוזות, פדה ילדים ואף חיתן זוגות. כעת מתברר, מדובר בגוי למהדרין.

הסיפור התפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' וממנו עלה כי לאחר חקירות ודרישות התברר, המשפחה עלתה לישראל מארה"ב באמצעות מסמכים מזויפים. תחילה השתקעה המשפחה בשכונת נחלאות, אך שם סיפורם נחשף והמשפחה עברה להתגורר בגבעה הצרפתית.

המשפחה השתקעה בשכונה הירושלמית והילדים עודם לומדים במוסדות החינוך בשכונה. זאת ועוד, לאחרונה אם המשפחה חלתה את חוליה האחרון, וכל הקהילה התגייסה למענה. לאחר פטירתה, הקהילה אף פתחה קרן צדקה ייעודית, כשכולם נרתמים עבור משפחת העולים הנמצאת בישראל ללא קרובים.

בתקופה האחרונה, בעקבות פעילות עסקנים שונים, התברר כי המשפחה נוצרית ועלתה לישראל בזיוף מסמכים. אב המשפחה הודה לעסקנים, כי מטרתו הייתה להתערות בקהילה החרדית ולהפיץ את דתו בין החרדים.

יוני קיימן תושב בשכונה המעורה בכל הפרטים סיפר הבוקר ל'בחדרי חרדים': "עד עכשיו שמרו את זה בסוד, כי לא רצו שאב המשפחה יברח שוב לשכונה אחרת, ורצו לפעול לשלול ממנו אזרחות. הבוקר, האב התחיל לטשטש עקבות וגם לא שלח את בנותיו ל'בית יעקב' ולכן החלטנו לספר זאת בשכונה, כדי שהתושבים ידעו את הסיפור האמתי ושהוא לא יברח לשכונה אחרת".

בנוסף הבוקר החל אב המשפחה לטשטש את פרופיל הפייסבוק הגוי כשהוא מוחק משם פוסטים, כשבמקביל הם ניהלו פרופיל פייסבוק נוסף - יהודי לכל דבר.

יוני אומר ל'בחדרי': "כשהוא נשאל על ידי החוקרים, הוא הודה שהוא אכן מיסיונר. כעת ערבנו עסקנים שונים, על מנת לפעול נגד המשפחה".

מאיר אייזנשטט תושב נוסף מוסיף ל'בחדרי חרדים': "בחקירות התברר, כי בעוד האישה שנפטרה סיפרו שהיא נולדה לניצולת שואה, התברר כי היא בכלל נולדה לזוג נוצרים, ויש אף את מסמכי ההטבלה לנצרות של ההורים. למזלנו, גילנו את המרמה ממש לאחרונה, כך שהקפאנו את סכומי הכסף שקופת הצדקה אספה על מנת לתמוך במשפחה. אנחנו בהלם גדול".

זמן קצר לאחר הפרסום דווח כי שלוש משפחות חרדיות שנזקקו לשירותיו של המיסיונר, נאלצו לבצע ברית מילה מחדש לילדיהם בני ה-8, כמו כן משפחות נפטרים דורשות להוציא את הנפטרת שנקברה כיהודייה בחלקת חרדים, שבדיעבד התגלתה כגויה גמורה.

לאור שהסיפור נחשף בני המשפחה עזבו את השכונה לאחר הפרסום. ילדיהם למדו בתלמודי תורה ובבתי ספר חרדיים, אך הילדים עזבו את השכונה. אם המשפחה הלכה לעולמה ממחלת הסרטן, והיא נטמנה בהר המנוחות בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אנשים שרכשו חלקת קבר בסמוך לאם הגויה שנקברה במקום, דורשות להוציאה מהמקום ולהעבירה למקום אחר, תקציב לדבר יש, מספר גבירים הודיעו כי הם יממנו את ההעברה, המשפחות דורשות להוציא את המנוחה, או לתת להן חלקת קבר אחרת. עוד עולה מהסיפור הבלתי נתפס, כי משפחות שכבר קברו שם בני משפחה, דורשות גם הן את אותו הדבר, להוציא את המנוחה לאלתר מן המקום.

בתוך כך, התברר ל'בחדרי חרדים' עוד השלכה קשה בעקבות אותו מיסיונר. מתברר כי האיש שהתחזה לרב חרדי, ביצע בשנים האחרונות בריתות מילה לכמה וכמה ילדים חרדיים, ועכשיו הם נאצלים לעבור שוב ברית מילה. הרב טוביה סינגר מירושלים, המתמחה בסיוע של הוצאת יהודים שהגיעו רח"ל לכנסיות, מטפל באותן משפחות. ומלווה אותן בימים הקשים הללו.

 

גבעה הצרפתית גוי מיסיונרים התחזות קבר הגר''ד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד