י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בשורה: מחשב שנדלק בין רגע

הסוף להמתנה המרגיזה לאתחול המחשב: לאחר למעלה מ-25 שנה לשלטון תוכנת ה'ביוס' האיטית, תתוקן במחשבים תוכנת אתחול חדשה בשם 'יואפי' • התוכנה מבטיחה אתחול מחשבים בשניה • ה'ביוס' מת יחי ה'יואפי' • בקרוב אצלכם

מימשק תוכנת אתחול
מימשק תוכנת אתחול



ההמתנה המסתכלת למסך שולחן העבודה שלך עומדת להפוך לנחלת העבר. זאת בזכות טכנולוגיה חדשה בשם UEFI. כך מדווח הבי בי סי, שרות החדשות הבריטי.

כבר שנים שאחד מהנושאים הדוחקים בתעשיית המחשבים היה זמן האתחול הרב של המחשב. אך בניגוד לציוד אלקטרוני שמצטיין על דרך כלל בתגובה מיידית, המחשב האישי מאז ומעולם התחיל לעבוד רק אחרי זמן לא מועט שבו נטענו רכיביו והתקניו.

מי שאשם בהמתנה המייגעת היא תוכנת הBIOS (ראשי תיבות של Basic Input-Output System) תוכנה המשמשת לאתחול מחשבים. זו התוכנה הראשונה הרצה עם הפעלת המחשב ולרוב היא צרובה ברכיב אלקטרוני במחשב.

ה-BIOS גם תומכת בקלט ובפלט של המחשב, משמשת לזיהוי בדיקה והגדרת התקני חומרה ולעוד תהליכים בסיסיים.

דא עקא שמדובר בתוכנה מיושנת בת כעשרים וחמש שנה, שבמונחי המחשבים שייכת כבר לעידן הפרהיסטורי. כדי להחליפה שוקדים המתכנתים הקשורים לחברת אינטל, על מערכת חדשה בשם UEFI - ראשי תיבות של Unified Extensible Firmware Interface.

פרהיסטורי. הביוס אצלכם במחשבצילום: פרהיסטורי. הביוס אצלכם במחשב
פרהיסטורי. הביוס אצלכם במחשב


בשורה למחשבים הניידים

"במערכת הישנה זמן האתחול המהיר ביותר הוא מעשרים וחמש עד שישים שניות", אומר מארק דוראן, ראש צוות הפיתוח, "אצלנו זמן האתחול הוא בן שנייה בודדת".

UEFI צפוי גם להיות מותאם יותר לציוד היקפי מעודכן כמו כונני פלאש והתקני USB.

בתעשייה צופים של UEFI תהיה אחיזה משמעותית בשוק כבר בתחילת השנה הקרובה, שכן הפחתת זמן האתחול הייתה משימה בעלת עדיפות גבוהה בחברות המחשבים, בעיקר לגבי החברות למחשבים ניידים שהמשתמשים בהם נוהגים לכבותם ולהדליקם בתדירות גבוהה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד