י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהומה על לא מאומה

מי תלה 'מודעת שקית' לחרדים בלשכת הגיוס?

חרדים שהגיעו היום ללשכת הגיוס - מדור בני ישיבות תל השומר, נתקלו במודעה מוזרה ומתריסה שנכתבה על שקית ניילון: "לחרדים היום אין באפשרותנו לקבל קהל. עמכם הסליחה". 'בחדרי חרדים' בירר מי כתב את המודעה

מי תלה 'מודעת שקית' לחרדים בלשכת הגיוס?
המודעה שנתלתה על שקית הניילון בלשכת הגיוס - מדור בני הישיבות תל השומר צילום: צילום מסך

חרדים שהגיעו היום (שלישי) ללשכת הגיוס - מדור בני ישיבות תל השומר, נתקלו במודעה מוזרה שנכתבה על שקית ניילון: "לחרדים היום אין באפשרותנו לקבל קהל. עמכם הסליחה".

המקום היה סגור ואף אחד לא ניגש לממתינים. תיעוד מהסיטואציה ומהמודעה המוזרה עורר סערה ברשת והיה נדמה שמדובר בהתנכלות או בהתעלמות בוטה מהצעירים החרדים שמבקשים לקבל דיחוי.

למרות הזעם הציבורי, ל'בחדרי חרדים' נודע כי התקיימה היום פעילות יחידתית רשמית ב'מיטב' (היחידה הצבאית המופקדת על ביצוע הליכי המיון והשיבוץ של כלל המיועדים לשירות ביטחון והחיילים בצה"ל) והיחידה לא נתנה מענה גם בשאר המקומות, ולא רק לחרדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם לכן נתלתה מודעה רשמית של המדור, עליה נכתב: "היום לשכת הגיוס לא תפעל. עמכם הסליחה", אך ככל הנראה היא נפלה ואחד הפונים שהגיע למקום ושמע שאין קבלת קהל - כתב מודעה על שקית ניילון כדי לעדכן את הבאים אחריו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדור בני הישיבות פועל בתיאום מלא מול הישיבות וועד הישיבות, אשר עודכנו מראש כי לא תתקיים היום פעילות במדור".

"נדגיש כי קבלת הקהל במדור נעשית על ידי זימון רשמי מראש למדור, ולמועד 22 ביוני לא נשלחו זימונים כלל. לא ניתן להתייחס למקרים בהם מלש״בים מתייצבים ללא זימון וללא תיאום מראש".

בעניין 'מודעת השקית' הגיב דובר צה"ל: "באשר לשקית עליה נכתב הכיתוב, נציין כי מדובר בחלון חיצוני, מחוץ למדור ולשכת הגיוס. השקית לא נתלתה על ידי נציגי היחידה והמדור", לשון התגובה.

חרדים לשכת הגיוס מדור בני ישיבות תל השומר שקית ניילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד