י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חריש כדוגמא

צפו: שר הדתות עיוות את דברי הרב, הח"כ עלה למתקפה

שר הדתות עלה אמש לתקוף את נציגי הציבור החרדי, והביא לראיה את סילוף דברי הגר"ש בעדני, תוך שהוא משתמש בעיוותים והקלקולים הנעשים בעיר חריש ומבקש להחילם על כל רחבי הארץ | ח"כ מקלב השיב מלחמה "את השקר הזה אנחנו נמשיך לחשוף"

צפו: שר הדתות עיוות את דברי הרב, הח"כ עלה למתקפה
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אמש (שני) ניהלה האופוזיציה קרב התשה במליאת הכנסת מול הקואליציה, במהלך הדיון עלה שר הדתות מתן כהנא לדבר, ותקף את החרדים והפנה אותם אל חריש. לטענתו שם עושים פשרות וזה טוב, הוא הוסיף וטען כאילו הרב בעדני הסכים לזה.

"מה שקרה בחריש. חריש עיר חדשה" פתח כהנא, והמשיך: "התחילו בה מלחמות – דתיים נגד חילונים, עולים חדשים נגד ותיקים. פותחים בשבת, סוגרים בשבת, חנויות, מסחר, מלחמות מפה עד לב השמיים. בא ראש העיר, אדם דתי, אני חושב שאפילו חרדי, ועשה יחד עם הקואליציה שלו – הגיע להבנות בחריש. קבעו שבתוך העיר יהיה סגור, ובפאתים יהיה פתוח".

כהנא המשיך ואמר: "עכשיו, רק תראו מי תמך בפשרה הזו. הרב בעדני, ממועצת גדולי התורה של ש"ס, תמך. הרב מלמד – תמך. הרב שמואל דוד – תמך. הרב סתיו ועוד רבנים. עוד רבנים שאני יודע את השם שלהם. אני אקריא לכם מה אמר ראש העיר של חריש: "אמרנו לרב בעדני, יש לנו שתי אפשרויות. או לסגור את העיר בצורה הרמטית, או להגיע להידברות והסכמה. אמר הרב – תגיעו להידברות. אמר את זה בצורה ברורה. אחר כך הלכנו לרב שלמה עמר. הוא שאל, איפה הייתם לפני כן? אמרנו אצלך הרב בעדני. אמר הרב עמר, כל מה שאמר לכם הרב בעדני, אני מצטרף אליו. חברים, היום בחריש, מה אתם אומרים? מצב היהדות טוב יותר או פחות טוב? חברים, חבריי חברי הכנסת, 73 שנה שאתם אולי מנצחים בקרבות, אבל מפסידים במערכה הגדולה על זהותה היהודית של מדינת ישראל".

חבר הכנסת אורי מקלב עלה אחריו לנאום, וחשף את השקר והסילוף שבדבריו: "לצערנו שר הדתות הציג כאן בפני חברי הכנסת מסכת של שקרים וכזבים שאין מתכתבים עם המציאות בשטח, הם מפרשים את הזהות היהודית באופן שונה מאיתנו, - עומד כאן שר הדתות שהוא חבר מפלגתו של ראש הממשלה שהשלה את ציבור בוחריו בשנה האחרונה ומצפה שאנחנו נאמין להם כי ישמרו על הקדוש והיקר לעם ישראל"

"'הרוצה לשקר ירחיק עדותו', כולנו ראינו כיצד ראש העיר בחריש ניסה להביא חוק עזר המתיר מסחר בשבת, אך אנחנו נלחמנו כנגד זה, חשפנו את האמת ואף משפטנים בכירים שאתה מעריך ומוקיר קבעו כי החוק אותו הוא מנסה להעביר הוא ההפך משמירת השבת, כזו שבת אתה רוצה שתהיה בארץ?. זה נקרא מדינה יהודית?, במה המדינה הזו תתבסס כמדינה יהודית אם לא על שמירת השבת, על הכשרות, על הנישואין והגירושין על פי ההלכה" הוסיף מקלב.

מקלב חשף את שקריו של שר הדתות והציג בפני חברי הכנסת את מכתבם של גדולי ישראל, בהם הגאון הרב בעדני אשר יצאו חצץ כנגד ראש עיריית חריש, "את השקר הזה אנחנו נמשיך לחשוף" אמר מקלב, - "הדברים הללו הם בליבה של צביון המדינה. אנשים המתיימרים להיקרא אנשים מאמינים שולפים את הטלפיים שלהם בניסיון להגיד כשר אני. אנחנו לא מכירים לא פשרות ולא ויתורים בדברים הקדושים והיקרים לנו, הם מבאים את זה מבית המדרש של הרפורמים אצלנו אין פשרות".

אורי מקלב מתן כהנא חריש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד