י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פער רב בין לפיד לבנט

שבוע להקמת הממשלה: זו תמונת המנדטים

שבועיים לאחר הקמת הממשלה ומתברר כי נתניהו עדיין שומר על עליונות בכל מה שקשור לאהדת הקהל. כמו כן, יאיר לפיד זוכה ליותר מנדטים וליותר אחוזים בהתאמה לראשות הממשלה מנפתלי בנט, למרות שכעת הוא מכהן רק כראש ממשלה חליפי וכשר חוץ

שבוע להקמת הממשלה: זו תמונת המנדטים
בנט/לפיד/נתניהו צילום: פלאש 90

סקר שפורסם הערב (שלישי) ב'ערוץ 20', ונערך על ידי מכון 'מאגר מוחות' שבהנהלתו של פרופ׳ יצחק כץ - מציג את תמונת המנדטים נכון להיום, למעלה משבוע לאחר הקמת הממשלה החדשה. מברר כי מפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט לא מתרוממת, למרות כהונתו בתפקיד ראש הממשלה.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה נחלשת במנדט מ-30 ל-29. יש עתיד הייתה מתחזקת מ-17 ל-22 מנדטים, ו'ימינה' הייתה מקבלת 6 מנדטים בלבד, מנדט פחות ממה שיש לה כיום.

המפלגה השלישית בגודלה הייתה ש"ס עם 9 מנדטים. העבודה שומרת על כוחה עם 7, כחול לבן יורדת מ-8 ל-7, יהדות התורה שומרת על כוחה - 7 מנדטים, הציונות הדתית שומרת גם כן על כוחה עם 7 מנדטים, גם הרשימה המשותפת שומרת על כוחה - 6 מנדטים, ישראל ביתנו כנ"ל - 6 מנדטים, מרצ יורדת ל-5, רע"ם מתחזקת ל-5 ודווקא 'תקווה חדשה' של גדעון סער נחלשת לגבול אחוז החסימה - ומקבלת 4 מנדטים בלבד.

לו זו היתה תוצאת הבחירות כיום, שוב היה גוש נתניהו, החרדים וסמוטריץ' זוכה ל-52 מנדטים. גם בנט מצטרף עדיין ישנם רק 58.

עם זאת, באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להוביל ולשמור על פער ניכר - 46% רוצים אותו כראש ממשלה, לעומת 28% שרוצים את יאיר לפיד, את נפתלי בנט - 10%, את בני גנץ - 8%, את ניר ברקת 4% ואת גדעון סער גם כן 4%.

שבועיים לאחר הקמת הממשלה ומתברר כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עדיין שומר על עליונות בכל מה שקשור לאהדת הקהל. כמו כן, יאיר לפיד זוכה ליותר מנדטים וליותר אחוזים בהתאמה לראשות הממשלה מנפתלי בנט, למרות שכעת הוא מכהן רק כראש ממשלה חליפי וכשר חוץ.

נפתלי בנט יאיר לפיד בנימין נתניהו סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד