ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ביקור ראשון מאז מינויו

הרמטכ"ל נפגש עם בכירים בצבא האמריקני: "איראן ממשיכה להוות איום אזורי"

הרמטכ"ל אביב כוכבי סיים ביקור ראשון שלו על אדמת ארה"ב | בתום ביקורו במטה פיקוד מרכז של צבא ארה"ב אמר: "שיתוף הפעולה המבצעי עם הצבא האמריקאי הוא חסר תקדים והנושאים שסוכמו בביקור מותחים את מעטפת היכולות לשיאים חדשים"

הרמטכ"ל נפגש עם בכירים בצבא האמריקני: "איראן ממשיכה להוות איום אזורי"
הרמטכ"ל כוכבי בארה"ב צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, השלים היום (שלישי) סדרת פגישות מקצועיות בארצות הברית, במסגרתה נועד עם, הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית , הגנרל ריצ'רד קלארק ובכירים נוספים במטה סנטקום. הפגישות התקיימו במטה הפיקוד בטמפה, פלורידה וכללו פאנל בראשות מפקד סנטקום ושורת סקירות מודיעיניות ומבצעיות. 

הרמטכ"ל דן עם מפקד סנטקום בלקחי הפעילות המבצעית של צה"ל במזרח התיכון בחודשים האחרונים בזירה הצפונית ובזירה הפלסטינית, בשיתופי הפעולה המבצעיים והמודיעיניים בין הצבאות ובתכניות חדשות להרחבת שיתוף הפעולה המבצעי. 

כחלק מתהליכי הלמידה שהצבאות מקיימים ביחס לשיטות לחימה חדשניות והתמודדות עם צבאות טרור, הציג הרמטכ"ל את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל במבצע "שומר החומות" בדגש על החידושים שבאו לידי ביטוי במהלך המבצע ביכולות האש והתקיפה, המודיעין המדויק, הקישוריות הדיגיטלית והרב-זרועיות. 

בתום הפגישות אמר הרמטכ"ל: "שיתוף הפעולה המבצעי של צה"ל עם הצבא האמריקאי הוא חסר תקדים בהיקפו והגיע לשיאים באיכותו. יעד פעולה משותף לשני הצבאות הוא איראן, שפועלת להתבסס ולבסס כוחות טרור במדינות רבות ברחבי המזרח התיכון וממשיכה להוות איום אזורי בהיבטי הגרעין, מערכות נשק מתקדמות, טילים בליסטיים ומימון צבאות הטרור"

שיתוף הפעולה המבצעי הנוכחי והשיפור המתוכנן שסוכם במהלך הביקור מעיד על המחויבות ההדדית בין סנטקום וצה"ל ויאפשר להתמודד באופן אפקטיבי יותר עם האתגרים המגוונים", סיים הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל עתיד לסיים את נסיעתו לארה"ב בשיחה עם בכירים ממכוני מחקר אקדמיים ומשפיעי דעת קהל כחלק ממאמץ הסברה בינלאומי נרחב. לאחר מכן צפוי לבקר באקדמיה הצבאית של צבא ארה"ב "West Point" ולשוב לישראל ביום שישי.

אביב כוכבי איראן צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד