י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מערימים קשיים

הילולת ה'אור החיים': התקנות החמורות והח"כים שנרתמו לסייע

ביום שישי הקרוב, ט"ו בתמוז, חל מועד ההילולה של בעל ה'אור החיים' הקדוש זי"ע. מדי שנה עולים המוני בית ישראל להעתיר בתפילה ובתחנונים על ציון קודשו, אך השנה, על רקע האסונות במירון ובחסידות קרלין - הרשויות מערימות קשיים, והעלייה ההמונית מוטלת לעת עתה בספק

הילולת ה'אור החיים': התקנות החמורות והח"כים שנרתמו לסייע
הילולת האור החיים צילום: קובי הר צבי

ביום שישי הקרוב, ט"ו בתמוז, חל מועד ההילולה של בעל ה'אור החיים' הקדוש זי"ע. מדי שנה עולים המוני בית ישראל להעתיר בתפילה ובתחנונים על ציון קודשו, אך השנה, על רקע האסונות במירון ובקרלין - הרשויות מערימות קשיים, והעלייה ההמונית מוטלת בספק.

'בחדרי חרדים' שוחח עם צוריאל קריספל מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים, כדי לשמוע ממנו על התוכניות ליום ההילולה הקרוב.

לדברי קריספל, ההילולא תתקיים אי"ה במתכונת הרגילה ובהתאם לתקנות המחמירות של המשטרה ויועצי הבטיחות.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין ציין גם כי עקב הדרישות המחמירות בתקני הבטיחות והדרישות המשטרה - העלויות האמירו לכמעט פי שלוש מכל שנה ולכן, הקשיים היו בעיקר תקציביים, והן נפתרו רק הבוקר, לאחר מאמצים סיזיפיים.

"כאמור, התגברנו על הקשיים, וכעת הקושי היחידי לתת לציבור להבין כי יהיה חשוב מאוד להישמע להוראות הסדרנים והמשטרה. השהייה במקום תותר בו-זמנית רק לאלף איש בלבד, לכן חשוב שמי שמגיע לציון יתחשב בבאים אחריו, יתפלל כמה דקות ויפנה את המקום לאחרים", הבהיר קריספל.

ביקשנו לשמוע מקריספל, אילו חברי כנסת ואישי ציבור סייעו לארגון ההילולה. "לצערי, למרות שפניתי לכל נציגי הציבור החרדי, היחידים שהתייחסו ועזרו הם יו"ר שס אריה דרעי, אורי מקלב, ראש העיר ירושלים משה ליאון וחה"כ חיים ביטון, שביחד סייעו לנו מאוד מאוד", דברי קריספל.

רבי חיים בן עֲטַר נודע בכינוי 'אור החיים הקדוש', על שם ספרו. הוא נולד ב-2 באוגוסט 1696, ד' אב ה'תנ"ו, בסלא, מרוקו, ונפטר בט"ו בתמוז ה'תק"ג, בירושלים. הוא היה מגדולי פרשני המקרא בתקופת האחרונים, פרשן התלמוד, מקובל ופוסק הלכה. חיבורו הידוע ביותר הוא הספר "אור החיים" – פירושו על התורה.

אור החיים הילולה עלייה לציון צוריאל קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד