כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חושף הסודות

אחמדינג'אד: "גיסו של מנהיג איראן מקושר לישראל"

נשיא איראן לשעבר שמועמדותו בבחירות לנשיאות נפסלה, אולי מנסה לנקום ולסכסך ומתחיל לחשוף שהוא שומר באמתחתו לעת הצורך. לפי דיווח באתר שמזוהה עמו, גיסו של המנהיג העליון במדינה קיים קשרים כלשהם עם מדינת ישראל שאסורים כידוע על פי חוקי המדינה

אחמדינג'אד: "גיסו של מנהיג איראן מקושר לישראל"
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

אתר המזוהה עם הנשיא לשעבר של איראן מחמוד אחמדינג'אד, מאשים את גיסו של המנהיג העליון עלי חמינאי, חסן חוג'אסטה, לשעבר סגן ראש רשות השידור של המדינה IRIB, כי היו לו קשרים עם ישראל.

אחמדינג'אד כבר מזמן טען שיש לו שורת סודות שהוא עשוי לחשוף מתישהו. כעת מתפרסם באתר Dolat-e Bahar כי לפני 12 שנה חוג'אסטה - אחי אשתו של חמינאי מנסורה חוג'סטה - ומשפחתו, התארחו אצל חברה ישראלית במהלך ביקור בהודו והתארגנו לבקר בתל אביב דרך טורקיה. בדיווח לא צוין האם הם ביקרו לבסוף בישראל.

בתחילת החודש טען אחמדינג'אד שמועמדותו לנשיאות נפסלה כי ישראל הסתננה למודיעין האיראני. בראיון שפורסם ב-29 במאי, אמר כי זה מסביר מדוע שירותי הביטחון לא הצליחו להגן על מסמכי הגרעין שנגנבו על ידי ישראל בשנת 2018, ולמנוע התקפות ישראליות על אתרים אטומיים כמו מתקן העשרה התת-קרקעי בנתנז באפריל. מהלכים שגרמו לאיראן להגביר את העשרת האורניום ל-60 אחוזים.

אחמדינג'אד טוען כעת כי גילה כשהיה נשיא בין השנים 2005 - 2013, על פעילותו של חוג'סטה, והוציא צו המונע את נסיעתו לישראל "כדי להציל אותו משערורייה זו". חוג'סטה הודח אז, לדברי אחמדינג'אד בפתאומיות מתפקידו כראש הרשות של הטלוויזיה הנשלטת על ידי המדינה ואילו העניין לא נחקר מעבר לכך "משיקולים מסוימים".

ראש ארגון רשות השידור (IRIB) לשעבר, עזתוללה זרגמי, דחה את טענותיו של הנשיא לשעבר, ואמר כי חוג'אסטה הועבר מרשות הרדיו הממלכתי למחלקת התכנון וכי אין לכך קשר ל"שמועות האחרונות". חוג'סטה היה סגן תכנון ופיקוח של ה-IRIB בין השנים 2008-2014.

עימות איראן ישראל נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד