כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע שיחות הגרעין

ארה"ב חסמה אתרים איראניים בשליטת האייתולות הפועלים בשטחה

‏לוחמה טכנולוגית: משרד המשפטים האמריקני אישר כי ארה"ב החרימה 33 אתרים המשמשים את איגוד הרדיו והטלוויזיה האסלאמי-איראני, ושלושה אתרים המופעלים על ידי מיליציית חיזבאללה הנתמכת בידי איראן | רשות השידור האיראנית זועמת: "ארה"ב מאחדת כוחות עם ישראל"

ארה"ב חסמה אתרים איראניים בשליטת האייתולות הפועלים בשטחה
עבודה על מחשב. אילוסטרציה צילום: unsplash

באיראן מדווחים כי ארה"ב השתלטה על אתרי החדשות אל עאלם, אל מסירה ו-PRESS TV, שממומנים על ידי הממשל בטהראן - וחסמה אותם.

אתרי חדשות TV Iran, Alalam ו-Al-Masirah ירדו מהאוויר בארצות הברית, זאת לאחר הודעה שפורסמה מטעם ממשל ארצות הברית.

על פי דיווחים בארה"ב, אתר 'אלעלם' מקושר לאיראן, ואילו 'אל-מסירה' היא רשת המקושרת עם המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן.

בהודעה לכל הגולשים באתר נאמר כי "ממשלת ארצות הברית תפסה את האתר בהתאם לצו תפיסה, כחלק מפעולת אכיפת החוק של הלשכה לתעשייה וביטחון". ממשלת ארה"ב לא פרסמה הצהרה בזמן הדיווח, הסיבות לפעולה זו או האישור המשפטי המדויק אינם ברורים בשלב זה.

ממשרד המשפטים האמריקני נמסר כי נחסמו מעל 30 אתרי חדשות שפעלו מטעם איגוד הטלוויזיה והרדיו האיראניים, ושלושה אתרים שהופעלו על ידי חיזבאללה שנתמכים על ידי איראן. גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות AP כי רוב האתרים שנחסמו הואשמו בהפצת דיס-אינפורמציה של המשטר האיראני.

האמריקנים חסמו את הגישה לאתרים באמצעות השתלטות על כתובותיהם. בהודעה באתרים נכתב שהם "הוחרמו על ידי הממשל האמריקני בכפוף לצו עיקול" ובמסגרת אכיפת החוק של לשכת התעשייה והאבטחה וה-FBI.

הערוץ Press TV הרשמי של איראן, נחסם. לאחר ששידוריו היו ממש אנטישמיים, הליגה נגד השמצה טענה שהערוץ האיראני הוא "אחד המובילים בעולם" בהפצת קונספירציות אנטישמיות באנגלית.

בנוסף האתר של המורדים החות'ים נחסם, המורדים פרסמו כי הם מבטיחים "להמשיך להתעמת עם הפעולות הפיראטיות של האמריקנים והישראלים נגד האומה שלנו, בכל דרך אפשרית".

אתמול האשימה איראן את ארצות הברית כי היא מעלילה עלילות נגד איראן, כאשר לטענת ארה"ב הבחירות לנשיאות ביום שישי לא היו חופשיות ולא הוגנות. כך דיווחו כלי תקשורת איראניים.

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, אמר ביום שני כי "ארצות הברית ראתה בתהליך שהפך את אברהים ראיסי לנשיא הנבחר של איראן כ"מהונדס למדי", והדגיש את הדעה האמריקנית כי הבחירות אינן חופשיות ולא הוגנות.

מאיראן הגיבו בצורה רשמית: "אנו רואים הצהרה זו כהפרעה לענייני הפנים שלנו, בניגוד לחוק הבינלאומי ודוחים אותה", צוטט דובר הממשלה האיראנית, עלי רביעי, בתקשורת הממלכתית. "ממשלת ארה"ב אינה מסוגלת להיות בעלת הסמכות להביע את דעתה על תהליך הבחירות באיראן או בכל מדינה אחרת", אמר רביע.

כלי תקשורת אתרים איראן ממשל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד