ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ילדת? - הצעת חוק תעניק חופשה לבן הזוג

הימים הראשונים שלאחר לידת תינוק חדש במשפחה אינם קלים • האם תצליח חברת כנסת בודדת לשנות את המציאות ולהעניק לאב המאושר כמה ימים של חופשה? • מושב החורף יבוא ויכריע

ילדת? - הצעת חוק תעניק חופשה לבן הזוג

לא קלה היא חווית הלידה. אם ילדת זה עתה את ילדך הראשון, את זקוקה מן הסתם לבן זוגך, שיתרוצץ, ידאג לכל הפריטים הקטנים, יארגן את הקידוש/שלום זכר/ברית ובקיצור: כמה ימים של חופשה לא יזיקו לו כדי לעבור את השמחה בשלום. אם בביתכם כבר כמה ילדים, על אחת כמה וכמה שאת זקוקה נואשות לעזרתו, וכל יום של חופש יכול רק לעזור.

עד היום זכו רק אברכי הכולל שבין הגברים (מלבד עצם הזכות של הלימוד) בימים של חופשה. ראשי הכוללים התחשבו, העלימו עין, וספגו. העובדים שביניהם נאלצו לקחת ימי חופשה על חשבונם או על חשבון החופשה השנתית הרגילה. אפילו ביום הלידה אין כל זכאות לקבלת יום חופש, וגברים נאלצים לקחת יום חופשה בתשלום או לסדר לעצמם חופשת מחלה.

האם הכנסת תצליח לשנות עבורכם את המציאות? ובכן, הצעת חוק חדשה אותה מקדמת ח"כ וסגנית שר במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל, מבקשת להעניק חמישה ימי חופשה אוטומטית על חשבון המדינה עם לידת תינוק.

אגב, נזכיר כי במדינות אירופאיות רבות ניתנת חופשת הלידה לגברים. במדינות בלגיה, שבדיה, לטביה, צרפת, נורבגיה, בריטניה, רומניה, סלובניה, ספרד ופינלד זכאי האב המאושר לצאת לחופשה בת עד 18 ימים בתשלום, בלי כל קשר לחופשת הלידה של בת זוגו. בישראל מאפשר החוק לבחור בין חופשה לאם לבין חופשה לאב כעבור שישה שבועות מהלידה, בתנאי שאשתו תוותר על המשך החופשה שלה, אבל ברוב המקרים גברים אינם מממשים אפשרות זו.

"מטרת ההצעה היא שגברים לא ייאלצו לחפש תירוצים להיעדר מהעבודה בימים אלה, אלא שהשהייה בבית יחד עם האישה והרך הנולד תהיה מובנת מאליה", אומרת גמליאל, ומסתפקת בשלב הזה בשבוע הראשון ללידה, בו, לדעתה, על כל המשפחה לבלות יחד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד