י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ואמרתם כה לחי, הגרסה הירושלמית

בצל המהומות שהתחוללו השנה בשכונה היהודית-ערבית, נשלמות ההכנות לקראת הילולת שמעון הצדיק בירושלים • בערב ראש-חודש חשוון יעלו ההמונים ויזכו לחלאק'ה, תזמורת וסעודות כיד המלך • איזה אוטובוס יגיע לראשונה לציון? • צוות 'בחדרי חרדים' הריח את האווירה ומגיש לכם גלריה בסימן של תכונה

ציון שמעון הצדיק (צילום: בחדרי חרדים)
ציון שמעון הצדיק (צילום: בחדרי חרדים)

במתחם מערת קבורת התנא האלוקי שמעון הצדיק זיע"א בירושלים, נשלמות ההכנות לקראת יום ההילולא החל בכ"ט תשרי.

במודעות המתפרסמות בחוצות, מוזמן הציבור להגיע למקום ולהישמע להוראות הסדרנים שיוצבו שם כדי לשמור על הפרדה ראויה בין גברים לנשים.

ראשי מוסדות "חסדי יוסף" מארגנים מדי שנה את ההילולא, בהמשך לתחזוקת המקום הקדוש במשך כל ימות השנה.

בכך הם ממשיכים את המסורת הוותיקה של אבי המשפחה, הרה"צ רבי יוסף אליהו דייטש זצ"ל, שייסד את "מוסדות שמעון הצדיק" לפני עשרות שנים ודאג כל ימי חייו לתפילות, להדלקת "נר תמיד" לכבוד התנא האלוקי ולנוכחות קבועה של חסידים ואנשי מעשה.

לקראת יום ההילולא, הוקם מאהל ענק ברחבה הסמוכה, שבו יוגשו סעודות הילולא וכיבוד קל. כפי שהיה נהוג בירושלים מקדמת דנא, ביום ההילולא של שמעון הצדיק מגיעים לקיים במקום טקסי חלאק'ה לבני השלוש, ובהתאם לכך, תזמורת חסידית תלווה את החוגגים.

לחפצים להגיע למקום בתחבורה ציבורית נוכל לספר, כי קו 2 של 'אגד' מגיע עד מוסדות זוויעהל ומשם מדובר במרחק הליכה קצר. לעומת זאת, קו 23 החדש, מגיע עד למתחם הציון ממש וישרת זו הפעם הראשונה את באי ההילולא.

































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד