י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שפל של שנתיים לדולר: ירד מתחת ל-3.6 שקלים

למרות נסיונות בנק ישראל לייצב את הדולר אל מול השקל, כלכלנים בכירים מעריכים: המשך ההתדרדרות בלתי נמנעת • בתום יום המסחר נקבע השער היציג של הדולר על פחות מ-3.6 ש"ח

שפל של שנתיים לדולר: ירד מתחת ל-3.6 שקלים

למרות מאמציו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, ולמרות קנייה של 200 מליוני דולרים שערך אתמול בנק ישראל, המשיך הדולר להתדרדר היום, זאת כחלק ממגמה עולמית של שפל במצבו של הדולר, וכתוצאה ממכירת מאות מליוני דולרים על ידי בנקים מרכזיים בעולם.

הדולר שהגיע אתמול לשפל של 3.61 שקלים, המשיך להתדרדר היום וחצה את רף ה3.6 כלפי מטה, כשהוא מתייצב על 3.597, כרגע נסחר הדולר בשפל של שנתיים, והוא בשפל של 7.5% ביחס למצבו הטוב ביותר השנה.

יצויין כי אחד הגורמים המשמעותיים להתחזקות השקל אל מול הדולר, הוא צעדו התמוה של הנגיד בהעלאת הריבית, אתמול השמיע שר האוצר שטייניץ את ביקורתו על המהלך כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', המשמעות של הצעד היא הגדלת הפרש הריבית בין השקל לדולר, מה שמושך משקיעים זרים לרכוש את השקל ולנטוש את הדולר.

בתי ההשקעות הגדולים ממליצים על רכישת שורט (חסר) על הדולר, בהנחה שהמגמה לא תיפסק בימים הקרובים, כלכלנים בעולם מעריכים כי תוך תקופה קצרה ירד הדולר אל מתחת לסף ה3.5 שקלים, ובמהלך 2011 יתכן שאף לפחות מכך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד