ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לצד הגרלות ופרסים

יד קשה נגד הנגיף: מעצרים ואי נתינת טיפול רפואי

ברקע ההתפרצות המחודשת בישראל ברחבי העולם יש מי שנלחם ביד קשה בנגיף | פיליפינים: מי שלא יתחסן ייכנס לכלא. רוסיה: כל העובדים הנותנים לאזרחים שירות פנים אל פנים יחויבו להתחסן, מי שלא יחוסן יסבול מסנקציות

יד קשה נגד הנגיף: מעצרים ואי נתינת טיפול רפואי
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, מאיים לשלוח לכלא את האזרחים שיסרבו לקבל חיסון לקורונה. "אתם תבחרו – או שתתחסנו או שאני אכלא אתכם. אל תבינו אותי לא נכון. יש משבר במדינה הזאת. אני פשוט כועס על הפיליפינים שלא מקשיבים לממשלה".

גם רוסיה החליטה לנהוג באיום דומה, ובצעד יוצא דופן הודיעו השלטונות כי כל העובדים הנותנים לאזרחים שירות פנים אל פנים יחויבו להתחסן. חברות הפועלות במוסקבה יחויבו לוודא שעד אמצע אוגוסט לפחות %60 מעובדיהן יחוסנו בשתי מנות. ממוסקבה נמסר כי הסיבה המרכזית לכך שרוסיה מתקשה להילחם בווריאנט ההודי היא שיעורי ההתחסנות הנמוכים למדי בקרב אזרחיה.

נכון לתחילת החודש, רק 18 מיליון רוסים – מתוך אוכלוסייה של כ-144 מיליון בני אדם כ-12 אחוז, קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, ומעטים עוד יותר קיבלו את שתי המנות הדרושות להשגת הגנה מרבית. מדובר בשיעור התחסנות נמוך בהרבה מאשר במדינות המערב, אף שזמינותם של החיסונים ברוסיה גדולה כל כך עד שאפשר להשיגם אפילו בחנויות הכלבו.

חמישה חודשים מתחילת קמפיין החיסונים, בקרמלין מתקשים מאוד להסביר את ההימנעות של הרוסים מהחיסון, במיוחד בהתחשב בעובדה שאחרי הספקנות הראשונית שהובעה כלפי החיסון הרוסי, ספוטניק 5, קבעו גם מומחים במערב כי הוא יעיל ובטוח לשימוש.

בימים האחרונים מאמצת רוסיה עוד ועוד תמריצים ואיומים כדי לגרום לתושביה להתחסן, החל מהצעת פרסים כמו מכונית, דירה וכסף מזומן, וכלה באזהרת פיטורים. עיריית מוסקבה הודיעה כי מי שלא יתחסן לא יוכל לקבל טיפול בבתי החולים, למעט מקרי חירום, ולגמלאים היא מציעה תווי קנייה בשווי 1000 רובל (14 דולר) כדי שיתחסנו.

מתחסנים במוסקבה זוכים גם להיכלל בהגרלה של חמש מכוניות בכל שבוע. בעיר אּופה נכללים המתחסנים בהגרלת לוטו שהפרס הגדול בה הוא דירה. בחברת התעופה הלאומית "אארו פלוט" הודיעו כי נוסעים שלא יתחסנו יורשו לטוס רק 60 שעות בחודש, ולא 90 שעות כמו מחוסנים, שאף זוכים להנחה. חיילים בצבא רוסיה דיווחו כי הלחץ עליהם להתחסן ממשי.

קורונה מסכה פיליפינים רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד