י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כישלון מבצעי?

איראן: סוכל ניסיון חבלה בסוכנות לאנרגיה אטומית

כלי תקשורת המקורבים למשטר האיראני טוענים היום כי סוכל ניסיון חבלה במבנה ארגון הסוכנות לאנרגיה אטומית. בשלב זה אין אישור רשמי מטהראן לכך

איראן: סוכל ניסיון חבלה בסוכנות לאנרגיה אטומית
פיצוץ באיראן צילום: צילומסך

לפי דיווחים של כלי תקשורת באיראן, סוכל ניסיון חבלה במבנה ארגון הסוכנות לאנרגיה אטומית. הרשויות האיראניות בשלב זה עדיין לא מתייחסות לדיווח ואין לו אישור רשמי מהמשטר.

אך אינדיקציה שאירוע כזה התרחש ניתן ללמוד מכך שכלי תקשורת המקורבים לממשל האירני, כולל 'נור ניוז' המזוהה עם המועצה העליונה לביטחון לאומי, אישרו את ההתקפה על בניין AEOI בקראג', ואמרו כי "פעולת החבלה נכשלה" ולא גרמה לנזק כלכלי או מסכן חיים.

לפני מספר ימים דווח על השבתת הפעילות של תחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן שנבנתה על ידי רוסיה ובאופן רשמי משממת לצרכים אזרחיים. בעולם העלו ספקולציות לגבי פגיעה מכוונת של סוכנות ביון, אך מומחים מסבירים כי מדובר בחוסר בחשמל שיש בטהראן שדורש הפסקות חשמל יזומות במקומות שונים כיוון שההספק אינו מספיק לביקוש בעיר הבירה.

גורם מטעם חברת האנרגיה החשמלית הממלכתית, Gholamali Rakhshanimehr, אמר לטלוויזיה הממלכתית האיראנית, כי כיבוי מפעל תחנת הכוח בבושהר החל בשבת ויימשך "בין שלושה לארבעה ימים". לדבריו, המצב עלול להוביל להפסקות חשמל, הוא לא פירט מעבר לכך, אך זו הפעם הראשונה שאיראן מדווחת על השבתת חירום של המפעל, הממוקם בעיר הנמל בושהר, המקום הופעל לראשונה בשנת 2011 בעזרת רוסיה. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

איראן אנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד