י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רגע לפני שמסיים את תפקידו

"לשם כבוד": התואר שקיבל הנשיא ריבלין

שבועות בודדים לפני שהוא מסיים את תפקידו, נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל את התואר 'דוקטור לשם כבוד' מאוניברסיטת אריאל: "הערכה עמוקה על הכבוד שהענקתם לזכות אחתי בתואר ד"ר" | בנוסף, גם מרים אדלסון קיבלה את התואר דוקטור לשם כבוד

"לשם כבוד": התואר שקיבל הנשיא ריבלין
ראובן ריבלין צילום: חיים צח לע"מ

במסגרת טקס קבלת תארי ד"ר באוניברסיטת אריאל שהתקיים אתמול (שלישי), הוענק לנשיאה העשירי של מדינת ישראל, מר ראובן ריבלין תואר ד"ר לשם כבוד.

"אני עומד כאן, בהיכל הדעת של אוניברסיטת אריאל שבשומרון ובליבי הערכה עמוקה על הכבוד שהענקתם לי בהחלטתכם לזכות אותי בתואר דוקטור לשם כבוד", אמר ריבלין. "וגם, אם להיות כנה, יש צביטה בליבי, צביטה על כך שלא זכיתי שנחמה רעייתי זכרה לברכה, שאהבה כל כך ללמוד, להבין ולהשכיל, נמצאת לצידי".

הנשיא הוסיף: "האקדמיה היא מגדלור של מצוינות, חכמה ודעת בחברה. תוך שנים ספורות אוניברסיטת אריאל, הצליחה להוכיח שהיא ב'ליגה של הגדולים'. בשבע שנות שליחותי כנשיא, ביקשתי להזכיר לכולנו כי עלינו לשמור על ההישג הגדול לו זכינו: על המדינה היהודית והדמוקרטית".

"עלינו להמשיך ולשמר את החלום, את המדינה, מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית – שתיים שהן אחת. יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית. בדיבור אחד נאמרו ובדיבור אחד חייבות הן להמשיך ולהיאמר", הוסיף.

'משימת הדור שלנו היא לא להשקיע במקף המפריד ביננו או במקף המפריד בין היהודית לדמוקרטית", אמא הנשיא ריבליו וציין, "משימת הדור שלנו היא להשקיע בחיבור, בהפריה ההדדית. במפגש המרתק שביניהן".

בסיום דבריו בירך הנשיא את ד"ר מרים אדלסון, שקיבלה גם היא את תואר הד"ר לשם כבוד ולצידה שישים מקבלי תואר דוקטור למדעים באוניברסיטה.

הנשיא ריבלין קיבל את התואר כהוקרה על מפעל חייו, על חיזוק הממלכתיות וביסוס השותפות בין ארבעת השבטים. על מנהיגותו רבת השנים לטיפוח הזיקה היהודית והציונית, על התגייסותו להבטחת חוסנו ושגשוגו של עם ישראל בארץ ישראל, על ידידות אמת ועל פעילותו הענפה לפיתוחה וקידומה של אוניברסיטת אריאל.

כאמור, באירוע הוענק תואר ד"ר לשם כבוד גם לד"ר מרים אדלסון. כהוקרה על תרומתה הציונית והאנושית יוצאת הדופן לקידום הרפואה, החינוך, וההשכלה הגבוהה בישראל ובעולם.

לטקס הענקת התארים קדם אירוע חנוכת בניין בית הספר לרפואה ע"ש ד"ר מרים ושלדון אדלסון. בו נאמה ד"ר אדלסון ואמרה כי: "הרצון והדחף להאריך חיים ולעשות אותם שווים הוא חשוב"

גברת אדלסון המשיכה: "העובדה שבניין זה נושא את שמו ליד שמי חשובה במיוחד עבורי. שלדון היה ביתי ואני הייתי ביתו. בין הזיכרונות העיקרים של שנינו, זה התכנון יחדיו של הבניין הזה".

"בניין הרפואה היה חשוב מאוד לשלדון לא פחות מלי. והוא חשוב לאוניברסיטת אריאל, לשומרון ולארץ ישראל כולה", הוסיפה.

הנשיא ריבלין דוקטור אוניברסיטת אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד