י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תצרכו בתבונה"

פערי ענק: 38% הפרש במחיר בין רשתות המזון

סקר מיוחד שערך משרד הכלכלה והתעשייה מצא פערים גדולים במחירי עגלות קנייה של רשתות המזון השונות בחודש מאי • רמי לוי  ממשיכה להיות הרשת הזולה ביותר 

פערי ענק: 38% הפרש במחיר בין רשתות המזון
קניות ברמי לוי צילום: Yossi Aloni/Flash90

מדי חודש, החל מדצמבר 2018, משרד הכלכלה והתעשייה עורך מעקב אחר מחירי המוצרים הפופולאריים הנרכשים על ידי משקי הבית. פרסום סל המוצרים הבסיסי נועד לייצר תחרות בין הרשתות הקמעונאיות, להפוך את הצרכנים לשחקנים משמעותיים, ולהביא להורדת מחירים. 

על פי נתוני חודש מאי, מרבית הרשתות הציגו ירידה במחירי הסל הנבדק ביחס לחודש מאי בשנה שעברה. הרשתות יוחננוף ומעיין 2000 הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 6% שהם 58 שקלים ו-5% שהם 51 שקלים בהתאמה ואילו 'מגה בעיר' הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 6% שהם 58 שקלים.


מחירי קניות אונליין • קרדיט: משרד הכלכלה

עוד עולה מהנתונים: רמי לוי באינטרנט ממשיכה להיות הרשת הזולה ביותר, עם עלות סל מוצרים בסיסי של 809 שקלים, זו ירידה לעומת 844 ש"ח שנמדד בחודש אפריל. ממוצע מחיר סל המוצרים עומד על 926 שקלים, ירידה של 18 שקלים לעומת חודש אפריל האחרון.

כשמסתכלים על פערי הנתונים בין הרשתות השונות, מגלים הבדלים משמעותיים בכל הקטוגריות. הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש מאי היא "מיני סופר אלונית", כאשר עלות הסל הנבדק בחודש מאי עומדת על 1,112 שקלים, פער של 304 שקלים שהם 38%, לעומת רמי לוי. מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 19% שהם 157 שקלים.


נתוני עלות הסל הנבחר • קרדיט: משרד הכלכלה

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות, במשרד הכלכלה והתעשייה: "סל המוצרים הבסיסי מפורסם מדי חודש החל מדצמבר 2018 ונותן כלי השוואתי הן בידי הצרכן, והן בידי מקבלי ההחלטות למעקב אחר מחירי המוצרים הפופולאריים הנרכשים על ידי משקי הבית. אנחנו רואים פערים גדולים בין הרשתות וממשיכים לקרוא לצרכנים להשוות מחירים ולקדם צרכנות נבונה"





רמי לוי קניות בסופר קניות אונליין קניות בזול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד