י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יביא להרתעה?

בג"צ אישר: בית המחבל שרצח את תלמיד הישיבה - ייהרס

מעל לחודש לאחר שתלמיד ישיבת איתמר יהודה גאוטה הי"ד נרצח, בית משפט העליון דחה את העתירה של המחבל מונתסר שלבי, שרצח את יהודה, וביתו ייהרס: "די במגורים מעת לעת בבית כדי להקים זיקת מגורים" | עו"ד משפחתו של יהודה: "יביא תוצאות הרתעה"

בג"צ אישר: בית המחבל שרצח את תלמיד הישיבה - ייהרס
הלוויתו של יהודה גואטה הי"ד צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

לאחר שמשפחת המחבל הגישה עתירה נגד הריסת ביתה, היום (רביעי) בית המשפט העליון דחה את הבקשה, ואישר להרוס את ביתו של המחבל מונתסר שלבי, שביצע את הפיגוע בצומת תפוח שם נרצח יהודה גאוטה הי"ד.

בהחלטה, שהתקבלה על ידי השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ועופר גרוסקופף, דחה בית המשפט העליון את העתירה של משפחתו של מונתסר, וקבע כי למחבל היה קשר מספק למבנה הבית, כדי להרוס אותו.

"די במגורים מעת לעת בבית כדי להקים זיקת מגורים", אמר השופט עדי מינץ והמשיך, "היעדרות מן הבית אינה מנתקת כשלעצמה את הזיקה. המפגע גם ביצע שיפוצים בנכס".

כזכור, לפני כחודשיים אירע פיגוע בצומת תפוח, ובו נפצעו תלמיד הישיבה יהודה גואטה בפיגוע, בניה פרץ ועמיחי חלא. יהודה, שנפצע קשה, נפטר מפצעיו לאחר כמה שבועות מהפיגוע.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את משפחת גואטה כנפגעי עברה, מסר: "דברי השופטים ביחס לצורך בצעדי הרתעה אלו ברורים. אין ספק שהרס מידי של בית המחבל סמוך לפיגוע יביא תוצאות הרתעה חזקות יותר".

"הגיע הזמן לאפשר לצה"ל לנקוט בצעדי הרתעה מידיים בלא צורך להמתנה לאישור בג"ץ על כל הריסה, בכך שאם לאחר מעשה יתברר שנעשתה טעות – ניתן יהיה לפצות את הנפגעים", הוסיף.

הריסת בית המחבל יהודה גואטה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד