ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ציטט את שולי רנד

לאחר שצונזר: ידידיה מאיר הגיע לכנסת "סלב דחד יומא" | צפו

הפובליציסט החרדי, עיתונאי 'בשבע' ידידיה מאיר, הגיע השבוע אל בניין הרשות המחוקקת - כנסת ישראל, על מנת להשמיע את קולו ודעתו, בצל הצנזורה השרירותית שהוטלה עליו על ידי פייסבוק | בדבריו סיפר כי הזמר שולי רנד אמר לו כי בזכות הצנזור הוא נהיה 'סלב דחד יומא'

לאחר שצונזר: ידידיה מאיר הגיע לכנסת "סלב דחד יומא" | צפו
ידידיה מאיר צילום: יוחנן כץ

לאחר שחשבון הפייסבוק שלו צונזר יחד עם אנשי ימין רבים, הגיע השבוע הפובליציסט החרדי, עיתונאי 'בשבע' ידידיה מאיר, אל בניין הרשות המחוקקת - כנסת ישראל, על מנת להשמיע את קולו ודעתו - בצל הצנזורה שהוטלה עליו שרירותית על ידי פייסבוק.

את הדיון המיוחד בהשתתפותו ארגנה חברת כנסת גלית דיסטל-אטבריאן, ונושא הדיון היה "חופש הביטוי ברשתות החברתיות", בדבריו סיפר כי הזמר שולי רנד אמר לו כי בזכות פייסבוק הוא נהיה 'סלב דחד יומא', ולא רק הבעל של עיתונאית 'חדשות 12' סיון רהב-מאיר.

בפתח דבריו בדיון אמר מאיר: "ביום ראשון הבא, צום י"ז בתמוז, מה שאומר שאנחנו נכנסים לתקופה העצובה של ימי בין המצרים, שלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב. ויש לי הרגשה, שהשנה במיוחד, נשמע בבית הזה הרבה נאומים ודיבורים ואזהרות מ "שנאת חינם". אבל אני מציע לכולנו לא להתבלבל. כי כמו שבשבועות האחרונים היו כאן חברי כנסת שנשאו את שם ה"אחדות" ו"הפיוס" לשווא, ובשמן הקימו ממשלה שמדירה ומחרימה חלקים נרחבים מעם ישראל, אני בטוח שאותם אנשים גם יישאו את שם האזהרות מ"שנאת חינם" לשווא. לא כל מחלוקת אידיאולוגית עמוקה היא שנאת חינם, לא כל מילת ביקורת, או סטטוס ביקורת, הוא הסתה".

ידידיה הוסיף ועקץ את פייסבוק: "אותו טור מעיתון "בשבע" שפייסבוק החליטה משום מה לחסום לי, ואגב, הוא חסום עד לרגע זה, קיבל בסופו של דבר חשיפה יותר מכל טקסט שכתבתי – או שאכתוב - אי פעם בחיים. אז אני רוצה ברשותכם לצטט מטור התגובה שכתבתי שבוע אחרי הסערה, טור שלא צונזר, ולכן גם פחות נקרא... אבל אני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי להעלות לו את הרייטינג כי הדברים חשובים – זו המסקנה שלי מהאירוע:".

וכך ציטט מאיר: "כל מי שנכנס לירושלים השבוע ראה את השלט הענקי על הבניין הגבוה בכניסה לעיר עם המשפט "כולנו עוצרים את הרצח הבא", מחורר בשלוש יריות אקדח. ראיתי את השלט ונדהמתי. ברגע הראשון חשבתי שאולי זה קמפיין שקורא להחיל משילות בערים המעורבות. הרי יש שם כל כך הרבה ערבים עם נשק חם וראינו לאן זה יכול להגיע. רק לפני כמה ימים נפטר מפצעיו בכיר מערכת הביטחון, אבי הר־אבן הי"ד, קורבן האירועים הקשים בעכו (כמעט לא שמענו על זה בתקשורת). השבוע גם פוענח הלינץ' ביגאל יהושע הי"ד בעיר לוד. וברמלה יושבת ברגעים אלה שבעה משפחתו של דסאטו ביסט שנפגע בתאונת פגע וברח ומחכה לחקירת צדק".

"אבל טוב, למי יש כסף לקמפיין יקר כזה בכל הארץ?" תהה מאיר רטורית: "רק לארגונים ששמו להם למטרה לסכסך את החברה הישראלית. אחר כך קראתי ידיעה שתנועת 'ציונות 2000' שקמה אחרי רצח רבין היא זאת שעומדת מאחורי הקמפיין הזה, עם שלטי ענק בכל פינה, מתוך מטרה, ציטוט: "להעלות על סדר היום את הסכנה הממשית של התנקשות פוליטית שניצבת לפתחנו, ולקרוא לשיח משותף מחודש ושונה בחברה הישראלית: פחות רעיל, פחות נפיץ". סוף ציטוט. סליחה, חברים, הסכנה הממשית כרגע היא לא התנקשות פוליטית (כמובן, בהנחה שהפעם השב"כ שומר כמו שצריך על ראש הממשלה). הסכנה הממשית - והמיידית! - היא סתימת הפיות והדה־לגיטימציה שלכם לכל מי שיעז להתנגד לממשלה המסוכנת הזאת, והפיכתו לאדם עם פוטנציאל רצחני".

מאיר המשיך ותקף: "מדהימה אותי המהירות שבה הספקתם לעלות את הקמפיין המכוער הזה, שנייה אחרי שהשמאל סיים להפגין בבוטות נגד ראש הממשלה בבלפור. ההסתה נגד הימין כבר כאן, והכתובת על הקיר - כלומר, על שטחי הפרסום שקניתם במיליונים, כדי להחדיר לדעת הקהל את המסרים הרעילים שלכם נגד כל מי שלא חושב כמוכם".

"אז תודה רבה לכם חברי הכנסת שאתם מעלים את הנושא החשוב הזה לסדר היום" אמר הפובליציסט, והבהיר: "צריך לחשוב איך הרשתות, שהן חזקות היום יותר ממדינות - בכל זאת מפוקחות באופן הגיוני. והלוואי שנוכל לדבר באופן חופשי, ולהקשיב באופן חופשי, גם לאנשים שלא חושבים כמונו, ומילים חשובות כמו "אחדות" או "פיוס" או "שנאת חינם" לא יינשאו בפי איש לשווא".

"ולסיום: בציונות הדתית אוהבים לצטט את המשפט שמיוחס לרב קוק "מוטב שנכשל באהבת חינם מאשר בשנאת חינם". משפט יפה. פעם היה אפילו סטיקר כזה על מכוניות. אבל אני אומר "מוטב שנכשל בחופש הביטוי לחינם, מאשר נסתום את הפה למי שלא חושב כמונו - לחינם", סיכם מאיר. 

ידידיה מאיר פייסבוק חופש הביטוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד