ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ביתרו את גופתו

מידע חדש על החיסול הסעודי מביך את האמריקאים

רוצחי העיתונאי ג'מאל חשוקג'י קיבלו הכשרה צבאית בארה"ב, הרישיון להכשרת המשמר המלכותי הסעודי הונפק לראשונה בשנת 2014, אך אין שום ראיות שגורמים אמריקניים ידעו על פעולתם

מידע חדש על החיסול הסעודי מביך את האמריקאים
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

ארבעה סעודים שהיו מעורבים ברציחת עיתונאי 'וושינגטון פוסט' בשנת 2018, ג'מאל חשוקג'י בשגרירות הסעודית בטורקיה, קיבלו הכשרה צבאית בארצות הברית בשנה שלפני הרצח, במסגרת חוזה שאושר על ידי משרד החוץ האמריקני כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'

ההדרכה הועברה על ידי קבוצת Tier 1, הנמצאת בבעלות חברת ההשקעות הפרטית Cerberus Capital Management, והייתה אחראית להגן על מנהיגי סעודיה. בתגובה לדיווח של ה'טיימס', דובר משרד החוץ, נד פרייס, אמר כי על פי החוק המחלקה אינה יכולה להתייחס "לאף אחת מפעילות הרישוי לייצוא הביטחוני המורשית הנטען בדיווח בתקשורת".

פרייס אמר גם כי מדיניות ארה"ב כלפי סעודיה היא "העדפה של שלטון החוק ואת הכבוד לזכויות האדם". חשוקג'י תושב ארה"ב שכתב טורים ל'וושינגטון פוסט' והרבה לבקר את נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן, נהרג ובותר על ידי צוות מחסלים המקושר לנסיך בקונסוליית הממלכה באיסטנבול באוקטובר 2018.

בדיווח נאמר כי רישיון למתן הכשרה צבאית למשמר המלכותי הסעודי הונפק לראשונה על ידי משרד החוץ בשנת 2014, בתקופת קודמו של טראמפ, ברק אובמה. ההכשרה נמשכה אז לפחות עד השנה הראשונה לכהונתו של טראמפ.

העיתונאי חשוקג'י היה כותב טורי פרשנות ל"וושינגטון פוסט", והטורים שלו הרגיזו את הסעודים, מאחר והוא היה מעביר ביקורת על בית המלוכה.

חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבניין היו 15 שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם רצחו את העיתונאי.

חיסול סעודיה מוחמד בן סלמאן ארה"ב טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד