ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

המלחמה יצאה לדרך: 'העדה' נגד גיורי צה"ל • בפנים: המסמך המלא • בלעדי

לפני כיומיים חשף אתר 'בחדרי חרדים' את כוונת העדה החרדית לצאת למלחמה כנגד גיורי צה"ל • היו שבחרו לכנות זאת כ'ספין', אך היום יוצא המאבק לדרכו באופן רשמי • בשעות אלו יצא ממשרדי העדה החרדית, מכתב חסר תקדים בחריפותו עליו חתומים הגאב"ד והגר"ש וואזנר • בקרוב: עצרת מחאה

המלחמה יצאה לדרך: 'העדה' נגד גיורי צה"ל • בפנים: המסמך המלא • בלעדי
יוסי פורמנסקי



מודעה רישמית של העדה החרדית והגאון הרב שמואל הלוי וואזנר נגד העמדה כי הגיורים בצה"ל כשרים יוצאת בדקות האחרונות מבית הדפוס בירושלים.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים': בתחילת השבוע, נפגשו בתחילת השבוע ראשי העדה החרדית, הגאב"ד, ר' יצחק טוביה וייס והראב"ד, הגאון ר' משה שטרנבוך בביתו של הרב וואזנר בירושלים. בפגישה דנו הרבנים בנושא הגיורים בצה"ל כשעל השולחן עמדה הטענה העיקרית שיש רבנים הטוענים כי הגיורים הללו כשרים למרות שהמתגיירים לא עוברים את הליך ההלכתי הראוי ואין לעבור על כך בסדר היום.

"בחרדה שמענו שפורסם ברבים שלאחרונה התירו איזה רבנים לקבל גיורת של הרבנות הצבאית בלי קבלת מצוות כדת של תורה" נכתב במודעה שתפורסם בשעות הקרובות ברחבי הריכוזים החרדיים. "ואנו מוחים על זה במחאה נמרצה, כי בזה מביאים התבוללות של גויים בכלל עם ישראל".

לקראת סיום הדברים במודעה פונים הרבנים ומבקשים מכל מסדרי הקידושין כי צריך "לברר בירור גמור אם שני בני הזוג הם יהודים על פי דת תורה הקדושה".

כזכור, באחרונה עלתה סוגיית הגיורים בצה"ל על שולחנם של דיינים ורבנים חשובים. הטענה נגד הגיורים הייתה כי הם אינם עוברים אישור הלכתי סופי של הרבנות הראשית ועל כן התהליך אינו ראוי ואינו כשר.

אולם למרות המודעה שאולי רבים יגידו כי היא מכוונת לרב מסוים, בימים הקרובים ייפגשו הגרש"מ עמאר והגר"ש הלוי וואזנר וידונו בעניין הגיורים זאת למרות חתימתו של הרב על המכתב שפורסם.






השתתף בהכנת הידיעה: חיים שפירא, מוקד הציבור



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד