י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סער נגד שר הביטחון

מכשול מפתיע: התנגדות בקואליציה לוועדת חקירה בנושא הצוללות

בני גנץ הודיע כי הוא מעוניין לקדם ועדת חקירה שתבחן את נושא רכש הצוללות, אך בימינה העבירו לו מסר כי הם מתנגדים לתרבות ועדות חקירה - למעט הוועדה בנושא אסון מירון. התנגדות נוספת מגיעה מצידו של שר המשפטים גדעון סער שאף תוקף את שר הביטחון גנץ על התנהלותו

מכשול מפתיע: התנגדות בקואליציה לוועדת חקירה בנושא הצוללות
בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אמש (שלישי) הודיע שר הביטחון בני גנץ על כוונתו לקדם הקמת ועדת חקירה ממלכתית לנושא רכש הצוללות במה שכונה 'תיק 3000', תיק בו היועמ"ש מנדלבליט לא מצא חשד בהתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו. היום מתפרסם על מכשול קואליציוני בדרך להקמת ועדה שכזו.

לפי הפרסום ב-N12 אנשי 'ימינה' ובראשם שרת הפנים איילת שקד הבהירו לגנץ שוועדה שכזו אינה כלולה בהסכמים הקואליציוניים והם מתנגדים לה. לפי הפרסום, ב'ימינה' העבירו מסר שהם מתנגדים לתרבות ועדות חקירה, למעט ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. 

בנוסף, גם שר המשפטים גדעון סער אינו שש לקבל החלטה שתומכת בהקמת הוועדה לחקר הצוללות. סער אף תוקף שר הביטחון גנץ: "ס׳ 4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש ע"י שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר. לפי סעיף 31 לחוק ועדות חקירה תשכ"ט-1968 השר הממונה על החוק הנ"ל הוא שר המשפטים. עוד במוצ"ש - לאחר שלשכת שר הביטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא - הודע לה מלשכת היועמ"ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים".

עוד נכתב בהודעה מטעם סער: "ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת. הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החיפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום ראשון השבוע אינם מקובלים".

אל מול ההתנגדות של 'ימינה' ו'תקווה חדשה', בסביבת גנץ מתעקשים שבכוונתם "ללכת עד הסוף" בעניין. גנץ העביר אתמול למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את תהליכי הרכש של ספינות המגן והצוללות. בכוונתו להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון, זאת לאחר הטמעת וקבלת הערות המשרדים הרלוונטיים. 

גורמים בקואליציה זועמים על גנץ ואומרים כי התנהלותו פוגעת בשלמות הממשלה. בכיר בקואליציה צוטט כאומר: "גנץ מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. מוביל בכוונה תחילה מהלכים שפוגעים בשלמות הממשלה".

כתבת ynet מורן אזולאי כותבת: "כשגנץ שהוא רוצה להוביל תהליכים באופן אמיתי ומקצועי הוא עושה את זה בחשאיות וביסודיות מה שלא קורה במקרה הזה של ועדת החקירה על הצוללות. המסקנה היא: או שהוא קיבל ייעוץ רע או שהוא לא באמת רוצה ועדת חקירה".

לשכת שר המשפטים הגיבה לנושא: "עד כה לא התקבלה טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות".

לשכת גנץ בתגובה לטענת שר המשפטים סער: "הצעת ההחלטה בנוגע לוועדת החקירה לצוללות הועברה אתמול בשעה 16:46. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים".

 

צוללות בני גנץ מפלגת ימינה איילת שקד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד