י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתקוטטים על כבשת הרש

אלקין פינק את הרשימה המשותפת בשלל תפקידים

אחרי הדיווח על ההתקפלות של עמיחי שיקלי על מנת לזכות בתפקידים בוועדות השונים, השר המקשר בין הממשלה לכנסת החל לחלק את הוועדות שנותרו למפלגות האופוזיציה | עימות בין הליכוד לרשימה המשותפת על כבשת הרש

אלקין פינק את הרשימה המשותפת בשלל תפקידים
אחמד טיבי צילום: Hadas Parush/Flash90

הקואליציה הולכת ונרקמת, וכחלק מהתבססותה ישנן ועדות שונות המוענקות למפלגות האופוזיציה. ובצל הדורסנות הפוליטית שמפעילה הקואליציה, בקדנציה זו האופוזיציה תקבל מעט מאד משרות בוועדות.

בתוך כך פורסם היום (רביעי) כי בתום פגישה בין שר השיכון והשר המקשר בין הממשלה לכנסת זאב אלקין לחבר הכנסת אחמד טיבי, סוכם שהרשימה המשותפת תקבל את ראשות ועדת קידום מעמד האישה, בנוסף לתפקיד סגן יו"ר כנסת ו-2 מושבים בוועדת כספים.

במקביל ישנם דיווחים במערכת הפוליטית כי זאב אלקין הציג שלשום ליו"ר האופוזיציה יריב לוין ודוד ביטן את הועדות שיקבלו הליכוד. על פי הדיווחים הציע אלקין את וועדות הביקורת, המדע ומעמד האשה.

עם זאת, אלקין ציין בשיחתו עם השניים כי הרשימה המשותפת קודמת להם לבחור ועדה. אך בליכוד הביעו כוונה להילחם על וועדות אלו, למרות הסיכומים כאמור.

מוקדם יותר הבוקר דווח כי למרות התנגדותו העזה לממשלה, עמיחי שיקלי יתמוך בקואליציה ויצביע כחלק אינטגרלי מהקואליציה, וייערך תיאום בהצבעות שיהיו מנוגדות לדעותיו. כך בחוק האזרחות לדוגמא הוא יצביע עם הקואליציה.

התמורה שמקבל שיקלי היא שיבוץ בוועדות שונות בכנסת כחלק ממכסת חברי הכנסת של מפלגתו, 'ימינה'. בנוסף יזכה לחסינות מול ההכרזה כ'פורש', הכרזה שתסבך אותו פוליטית בעתיד.

זאב אלקין מעמד האישה אחמד טיבי אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד