י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"כל כך מיותר"

שר הדתות תקף את החרדים; יועצו לשעבר של בנט זעם

ברקע המשבר שלו עם הפוליטיקאים החרדים, שר הדתות החדש מתן כהנא פרסם את קטע מתוך נאומו במליאה בו תקף את הראשונים: "73 שנה של שחיקה מתמדת בזהות היהודית" | יועצו לשעבר של בנט זעם: "מה המטרה? להשניא ציבור שלם?"

שר הדתות תקף את החרדים; יועצו לשעבר של בנט זעם
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יומיים לאחר ששר הדתות תקף במליאה בחריפות את החרדים, אתמול (שלישי) יועצו לשעבר של בנט אסף פאסי זעם על כך, והזכיר לו כי מעל לחצי מהזמן הסרוגים שלטו בדת ומדינה.

פאסי התייחס לחלק מהנאום של שר הדתות מתן כהנא, לאחר שהאחרון העלה אותו לרשתות החברתיות וציטט חלקים מנאומו. יועצו לשעבר של בנט תהה מה הייתה המטרה בנאום?

"‏מתן, מה המטרה?", שאל פאסי בציוץ מחשבון הטוויטר שלו והמשיך לשאול: "להשניא ציבור שלם? לגרום לעוד קרעים מול החרדים? להזכיר שוב ושוב אגדות חורבן מסוימות תוך התעלמות מאחרות וזריית חורבן עכשווי?".

"והאם שכחת ש-40 שנה מתוך 73 החזיקו נציגי הדתי לאומי בהגה שלטון ודת במדינה?? כל כך מיותר", הוסיף יועצו לשעבר של בנט.

כזכור, לפני יומיים נאם שר הדתות מתן כהנא לפני הדיון על הצעת אי-אמון בממשלה, על "כוונת הממשלה למחוק את זהותה היהודית של המדינה", כך לפי ההצעה שהוגשה על ידי סיעות ש"ס ו'יהדות התורה'.

כהנא תקף בחריפות את החרדים: "73 שנה שאתם אולי מנצחים בקרבות אבל מפסידים במערכה הגדולה על זהותה היהודית של מדינת ישראל, 73 שנה של שחיקה מתמדת בזהות היהודית של המדינה. 73 שנה, שלצערי, היהדות כפי שהיא נראית, גורמת לשסע וקיטוב במדינת ישראל. אנחנו בממשלה החדשה בעז"ה נהפוך את היהדות למקרבת ומאחדת. נקדש שם שמיים ונרבה יהדות בהבנה והסכמה", אמר כהנא בין היתר.

מתן כהנא מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד