י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוכרז סכסוך עבודה במשק •שביתה בדרך?

החוק מחייב הכרזת סכסוך עבודה שבועיים לפני ביצוע שביתה • האם הפעם אנו צועדים להשבתה כללית של המשק או שמדובר בתרגיל טקטי שנועד להלחיץ את נציגי האוצר במשא ומתן? • ערוץ כלכלה

שביתה מנצל התעופה. המחזות יחזרו בעוד שבועיים?
שביתה מנצל התעופה. המחזות יחזרו בעוד שבועיים?

האם המשק בדרך לשביתה נוספת?

ועדת התיאום והביצוע של האיגודים המקצועיים בהסתדרות אישרה היום (ה) את בקשתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להכריז על סכסוך עבודה במגזר הציבורי.

כפועל יוצא מההכרזה, תוכל ההסתדרות בעוד שבועיים להשבית את המשק באופן מלא, כולל שדות התעופה והנמלים, חברת החשמל ועובדי המדינה.

לרוב אחר הכרזת סכסוך עבודה, הממשלה 'מבינה' כי מדובר במאבק משמעותי והולכת צעד קדימה לקראת דרישות העובדים במטרה למנוע את השביתה, כך שבהכרזה טמונה גם אסטרטגייה של הפעלת לחץ על הממשלה.

כרגע הפערים בין הצדדים משמעותיים ביותר, כאשר ההסתדרות תובעת תוספת שכר של למעלה מ-10% על 3 שנים האחרונות, ובאוצר מוכנים לכל היותר לתת 1.5%, אם כי סביר להניח שכאשר מועד השביתה יתקרב יפגשו הצדדים איפשהו באמצע ויתפשרו על תוספת של כ-5%, כפי שקרה בעבר מספר פעמים.

למרות זאת, מומלץ להיערך לשביתה אפשרית, זאת משום שעיני כבר הבהיר מספר פעמים שבנושא השכר הוא ילך עד הסוף, היות ומדובר בצרכים הבסיסיים של העובדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד