י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתכוננים להדחה

בכיר בליכוד: "לאט־לאט אנשים יבינו שהוא לא חוזר"

הפרשנית סימה קדמון מצטטת גורם בכיר בליכוד שמספר על תרעומת קשה שיש בקרב בכירים במפלגה כלפי נתניהו. לפי הדברים, בסיעה מבינים כי נתניהו הוא היחיד שמונע מהם את השלטון ובמפלגה כבר מחכים להדיחו

בכיר בליכוד: "לאט־לאט אנשים יבינו שהוא לא חוזר"
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בטור שמפרסמת הבוקר (רביעי) הפרשנית סימה קדמון ב'ידיעות אחרונות' היא מצטטת מפי גורם בכיר בליכוד שאומר כי נתניהו כבר לא יחזור לכס השלטון. לפי הדברים שאומר הבכיר, אמנם אין מרד בליכוד, אך יש תרעומת קשה על נתניהו ומבחינת רבים שם הוא היחיד שמונע מהם את השלטון.

"לאט־לאט אנשים יבינו שהוא לא חוזר. הגיל שלו. הירידה הדרמטית בשיקול הדעת. הלשכה שהיא תת־רמה. ההחלטות שיותר ויותר עברו לבלפוריידה. בכל יום שיעבור הממשלה החדשה תקבל החלטות חדשות. המינויים הרבים, ישיבות הממשלה, הקבינט – כל אלה רק ידגישו את מה שלא היה קודם. וכשזה יקרה, יהיה הרבה יותר קל להחליף אותו כיו"ר הליכוד", מצטטת קדמון בכיר בליכוד.

עוד מצטטת קדמון מפי בכיר בליכוד: "הדבר היחיד שמפריד בין הליכוד לשלטון זה נתניהו. האינטרס הכי גדול של בנט, לפיד וליברמן, הוא אומר, זה שנתניהו יישאר באופוזיציה, כי זה מבטיח את המשך קיומה של הממשלה. כל עוד נתניהו נשאר – הממשלה הזו תחזיק אפילו ארבע שנים. כל נאום שלו רק מאריך את חייה, כי גם כשיש מחלוקות הם מסתכלים אחד על השני ונזכרים למה הם יחד". 

קדמון נחשבת לאחת מאנשי התקשורת שעומדים בראש חץ המאבק נגד שלטונו של נתניהו, והיא מצטטת מפי גורם בליכוד שאומר לה כי אמנם אין מרד בליכוד, "אבל יש שיח. אנשים מדברים. הוא עצמו נפגש עם חברי כנסת ושומע אותם. והשיח הוא שכמו שנתניהו אמר שלא יפסיד בבחירות והפסיד, עכשיו הוא אומר שהוא יחזור לשלטון ואולי הוא לא יחזור. מספרים שם על ראשי רשויות ופעילי ליכוד שמסתובבים במסדרונות הכנסת ממורמרים, מתוסכלים. זה תסכול ומרמור על מה שהיה: איך תוך זמן קצר מינתה ממשלת בנט־לפיד כל כך הרבה מינויים, בעוד שנתניהו לא טרח לדאוג להם כל השנים האלה".

לדברי קדמון, בכירי הליכוד שמתנגדים לנתניהו רושמים לעצמם ניצחון ראשון בדמות הרחקת הפריימריז למועד מאוחר יותר. כעת, כשהפופולריות של נתניהו עוד גבוהה, יקשה על מי מהם לגבור עליו, אך כאשר יחלוף הזמן ונתניהו ישכח באופוזיציה, יהיה הרבה יותר קל להדיחו.

בהתייחסה להצהרה המדינית שנשא נתניהו בתחילת השבוע בה תקף את מדיניות לפיד שלא להפתיע את ארה"ב עם פעולות באיראן, כותבת קדמון בשם גורם בכיר: "נתניהו צריך להתפלל שאיש לא יוציא לעולם את כמות המבצעים שהוא לא אישר רק בגלל שחשש – ברוב המקרים בצדק מתגובה אמריקנית".

לסיום היא כותבת: "אז אם מישהו שאל את עצמו אם נתניהו עומד להיות יו"ר אופוזיציה ממלכתי, הרי שהוא קיבל תשובה בימים האחרונים". 

סימה קדמון בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד