י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תכנית התיירים נדחתה

נלחמים בנגיף | הממשלה קבעה יעד תחלואה להחזרת חובת מסכות

בעקבות העלייה הדרמטית בתחלואה והפיכתו של הזן ההודי לדומיננטי בישראל, שרי הממשלה התכנסו לדיון והחליטו על יעד תחלואה שממנו תחול חזרה חובת עטיית מסכה במקומות סגורים | בנוסף, הממשלה החליטה לדחות את תכנית כניסת התיירים לארץ בחודש | כל הפרטים

נלחמים בנגיף | הממשלה קבעה יעד תחלואה להחזרת חובת מסכות
שגרת קורונה בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

בצל ההתפרצות החוזרת של נגיף קורונה בארץ, החליטה היום (רביעי) הממשלה לדחות את תכנית כניסת התיירים לארץ בחודש. ובכך התכנית נדחית מה-01/07/2021 ל-01/08/2021. וזאת לאחר פגישה של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ ובכירי מערכת הבריאות, כך על פי הדיווח ב'חדשות 12'.

עוד דווח כי במידה ומידי יום יתווספו עוד חולים, ברמה שהממוצע היומי בשבוע הקרוב יעמוד על למעלה ממאה חולים חדשים מידי יום, תוחזר החובה לעטות מסכה במקומות הסגורים.

בנוסף החליטו בנט והורביץ כי ייעשה שימוש בפקחים עירוניים על מנת לאכוף את הבידוד בקרב הנדרשים לבידוד, תוך ששר הבריאות הצהיר כבר כי מי שייתפס מפר בידוד ישלם קנס של 5,000 ש"ח, גם הצעירים מגיל 12 ומעלה יהיו חשופים לקנס הזה.

כזכור, אתמול הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט לסיור בנתב"ג בכדי לעמוד מקרוב אחר ההתנהלות במקום וזאת בעקבות התפרצות קורונה מחודשת בישראל לאחר חודשים שקטים. בדבריו במקום הכריז בנט על הקמת קבינט הקורונה מחדש, ואף המליץ לעטות מסכות במקומות סגורים, ןלחסן ילדים.

"קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס למצב כאל התפרצות חדשה - והמטרה שלנו היא לקטוע אותה - לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהיא עוד קטנה", אמר בנט. עוד הוא הוסיף וביקש "ממי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא".
בנוסף קרא רשמית לילדים ונוער מעל גיל 12 להתחסן נגד הנגיף בהקדם האפשרי. בנט הוסיף כי תוקף מלאי החיסונים שבידי ישראל יפוג ביולי: "יש לנו מלאי לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד 9 ביולי - אין לנו חיסונים להמשך". רה"מ המליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים, ואמר כי "ייתכנו שינויים משמעותיים" במדיניות הכניסה לארץ והיציאה ממנה.

בתוך כך, הבוקר דווח כי 110 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-840,166, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 45,175 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 554. מספר המונשמים עומד כעת על 18 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 24 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה ב-1 ביממה האחרונה, ועומד על 6,428.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עומד הבוקר על 0.3%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,506,69 בני אדם. מתוכם, 5,152,668 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

קורונה מסכה משרד הבריאות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד