י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתנחלים רוצים יותר

לראשונה בממשלת השינוי: אושרו עשרות תוכניות בניה ביו"ש

ברקע הזעם מימין על הפינוי הצפוי של אביתר, היום אושרו שורה של תוכניות בניה חדשות ביהודה ושומרון - בפעם הראשונה תחת ממשלת השינוי | למרות זאת, ראשי המתנחלים דורשים: כינוס ועדת התכנון העליונה, שתאשר תוכניות רחבות יותר

לראשונה בממשלת השינוי: אושרו עשרות תוכניות בניה ביו"ש
קרני שומרון צילום: Sraya Diamant/Flash90

לאחר 7 חודשים שלא קיימה דיון, הבוקר (רביעי) התכנסה ועדת המשנה להתיישבות במנהל האזרחי, ואישרה שורה של תכנוני בניה - לראשונה בתקופת ממשלת לפיד-בנט.

על פי הדיווח ב'ynet', ועדת המשנה להתיישבות אישרה 31 תוכניות בניה ביהודה ושומרון, כשבין היתר: מדרשות ובתי כנסת ביישובים קרני שומרון וכפר אדומים, קניון במישור אדומים ובית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים באלקנה.

אך לצד כינוס ועדת המשנה, ראשי המתנחלים דורשים שוועדת תכנון העליונה היא זו שתתכנס, מפני שהיא מאשרת אישורי בניה רחבים וגדולים יותר ביהודה ושומרון, מה שוועדת המשנה לא יכולה.

"אדוני ראש הממשלה", פנה ראש המועצה דוד אלחייני בשם המועצה אל ראש הממשלה לפני כשבוע. "מזה כחמישה חודשים לא התכנסה מועצת התכנון העליונה כדי לקדם ולאשר תוכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

הוא המשיך: "על פי הנוהל הרגיל בשנים האחרונות בכל שלושה חודשים מתכנסת ישיבת מת"ע לאישור וקידום תכניות, כאשר בכל פעם מקודמות כל התוכניות שהיו מאושרות לקידום מבחינה תכנונית בכל המרחב ללא יוצא מן הכלל".

"אנו מבקשים שתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן לא ייפגעו ולא תהיה אפליה כלפיהם בכל נושא קידום התכנון. ישנן תוכניות רבות אשר מחכות כבר זמן רב לאישור, ועל כן, יש לכנס את המת"ע בהקדם על מנת לקדמן", הוסיף.

מועצת יש"ע בתגובה להודעה על אישור תכניות בוועדת המשנה להתיישבות: "מה שאושר היום זה לא תכניות בנייה של יחידות דיור ולא ישיבת מת"ע. אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור תוכניות של בתים וזה עדיין לא קרה. צריך לכנס לאלתר את מועצת התכנון לאשר בנייה של יחידות דיור בכל רחבי האזור. חיכינו מספיק".

יהודה ושומרון ממשלת השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד