י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר חוק האזרחות

באופוזיציה הציעו חוק חלופי; בקואליציה דחו ועקצו

לאחר שבקואליציה שוב דחו את התאריך להעלאת חוק האזרחות, יו"ר סיעת 'הליכוד' ומרכז האופוזיציה יריב לוין קרא לראשונים לתמוך בחוק יסוד ההגירה, הכולל את חוק האזרחות: "ימנע את הצורך בחידוש תדיר של ההוראות הקיימות" | בקואליציה דחו את הקריאה

באופוזיציה הציעו חוק חלופי; בקואליציה דחו ועקצו
יריב לוין עם נתניהו צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במטרה למנוע מבוכה לשני הצדדים, היום (רביעי) חבר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת 'הליכוד' ומרכז האופוזיציה, קרא לקואליציה לתמוך בחוק יסוד ההגירה, כחלופה לחוק האזרחות, אותו הם מתקשים להעביר.

"אימוץ חוק יסוד יאפשר קביעת מדיניות הגירה סדורה", כתב לוין במכתבו לראשי הקואליציה. לדבריו, זה "ימנע את הצורך בחידוש תדיר של ההוראות הקיימות בעניין זה, אשר הינן חלקיות ובלתי ממצות".

הוא המשיך: "ממי שמחזיקים בימים אלה בהנהגת המדינה נדרשת אחריות והתעלות מול שיקולים קואליציוניים צרים. על כן, ראוי כי תאמצו את הצעת חוק יסוד ההגירה".

"הנני פונה אליכם בקריאה לחדול מניהול מו"מ עם רע"מ, ולפעול יחד עם סיעות האופוזיציה לגיבוש הסכמה רחבה בעניין הזה על בסיס העקרונות הקבועים בהצעת החוק יסוד; כניסה, הגירה ומעמד בישראל", קרא לוין.

אך ראשי הקואליציה, שעדיין בשיחות פנימיות בניסיון להשיג מתוכם רוב לחוק האזרחות, דחו את הפניה.

מטעם הנהלת הקואליציה בראשות יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן ומ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי נמסר:

"כנראה שבמשך 12 שנה, חוק איחוד המשפחות לא היה מספיק חשוב ליו"ר הכנסת היוצא שדווקא בפוזיציה הנוכחית הוא נזכר לעסוק בו.

אנו מאמינים שח"כ לוין, כפרלמנטר ותיק, מודע להשלכות ולמשך הזמן שייקח לחוקק חוק יסוד חדש, בשעה שחוק איחוד המשפחות ייפוג. במקום להמר על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, אנו ממליצים לו, למפלגות האופוזיציה והעומדת בראשה, מפלגת הליכוד, לא לפעול מתוך מניעים פוליטיים צרים ולתמוך בהארכת החוק אותו הם בעצמם קידמו במשך כשני עשורים.

בזמן שח"כ לוין עסוק במכתבים חסרי השפעה, אנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא בין כל חברי ממשלת האחדות, במטרה להגיע להבנות והסכמות, שיטיבו וישמרו על האינטרסים של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

יריב לוין אופוזיציה קואליציה חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד