י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שיא ביתרות המט"ח: 66.3 מיליארד דולר

בנק ישראל רכש היום 600 מיליון דולר, כהמשך המגמה של בלימת התדררדות הדולר, אבל זה לא עזר • יו"ר התאחדות התעשיינים: "המשך ההתדרדרות במעמד הדולר עלול להוביל לפיטורי כ-8000 עובדים" • ערוץ הכלכלה

שיא ביתרות המט"ח: 66.3 מיליארד דולר
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

בנק ישראל קונה וקונה - ומסתבר שישראל שוברת את שיא כל הזמנים ביתרות מטבע החוץ: בנק ישראל מסר היום (ה') כי נכון לסוף חודש ספטמבר הסתכמו יתרות הדולרים של הבנק ב-66.3 מיליארד דולר, גידול של 2.15 מיליארד מאוגוסט.

גם היום רכש בנק ישראל 600 מיליון דולר, כהמשך המגמה של בלימת התדררדות הדולר. הרכישה אכן סייעה לפרק זמן מועט לדולר להתייצב, ואף לטפס במעט חזרה אל מעל ה-3.6 שקלים, אך לאחר כמה שעות נפל השער בחזרה.

חלק מהעלייה ביתרת הדולרים, נובעת מהנפילה הגלובלית במצב הדולר מול היורו ושאר המטבעות, כך שיתרות המטבעות הזרים שבידי הבנק 'שוות' יותר דולרים.

במקביל מזהיר שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים, כי המשך ההתדרדרות במעמדו של הדולר ומצב בו הוא ישאר מתחת לשער של 3.6, עלול להוביל לפיטוריהם של כ-8000 עובדים במשק. עוד התבטא ברוש כי 'לו אני שטייניץ, לא הייתי ישן בלילה'".

ברוש טוען כי גל הפיטורים הראשון עלול להגיע כבר בחודשים הקרובים, בעקבות הדרדור במעמד הדולר שיפגע קשות ביצוא ובעקבות כך בתעשייה הישראלית כולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד