י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מלחיץ ומרגיע

ראשי מערכת הבריאות בתדרוך: אנחנו עדיין לא שולטים בהתפרצות

ראשי מערכת הבריאות קיימו תדרוך לתקשורת באשר למצב הקורונה, שנראה חוזר בהתפרצות חדשה בעקבות המוטציה ההודית. הפרויקטור אש: "עדיין לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזאת" | ד"ר אלרעי פרייס: "891 מאומתים לקורונה, כמחצית מהם מחוסנים באופן מלא"

ראשי מערכת הבריאות בתדרוך: אנחנו עדיין לא שולטים בהתפרצות
מתחם בדיקות קורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר פרסום החלטות הממשלה לדחות את תכנית כניסת התיירים לארץ בחודש, וההחלטה כי במידה ומידי יום יתווספו עוד חולים, ברמה שהממוצע היומי בשבוע הקרוב יעמוד על למעלה ממאה חולים חדשים מידי יום, תוחזר החובה לעטות מסכה במקומות הסגורים.

התכנסו הערב (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי, ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש יחד עם ראש שירות בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס למסיבת עיתונאים מיוחד, בה הבהיר כל אחד מהם את משנתו הבריאותית.

מנכ"ל משרד הבריאות נאם ראשון, ואמר: "בסך הכול יש כרגע 534 חולים פעילים במדינת ישראל. אנחנו רואים מגמת עלייה. ב-08 ביוני היינו על 14 מאומתים בממוצע ביום, והיום אנחנו עומדים על 48. בקרב בני יותר מ-16 - 99 מהמאומתים היו מחוסנים, ו-39 לא מחוסנים. ובקרב בני 12-15 שלא חוסנו יש 115 חולים".

לוי הוסיף והרחיב על מוקדי ההתפרצות: "אנחנו מכירים את האירועים של בנימינה ומודיעין - אירועים שהתחילו מתושבים שחזרו מחו"ל והדביקו ילדים. התחלואה התפשטה בבתי הספר ולא רק, אנחנו יכולים לומר שההתפרצויות אינן מוגבלות אך ורק לריכוזים האלה, אלא גם למקומות אחרים ולא רק בקשר לחו"ל - וזה מדאיג. לכן החלטנו להרחיב את החיסון לבני נוער בגילים 12-16".

בנושא המסכות אמר לוי: "אנחנו לא חוזרים לעטיית מסכות בחללים פתוחים, אך בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תחול בכל המוסדות הרפואיים בעת מגע בין מטפלים ומטופלים ואף באזורי ההמתנה לרופא".

"הרחבנו את חובת הבידוד במקרים מסוימים גם למחוסנים ולמחלימים. הורינו על כך שמחלימים ומחוסנים ייכנסו לבידוד עם שובם ארצה מאותן שש מדינות אסורות ללא תלות בבדיקה הסרולוגית. כלומר, גם אם הבדיקה יצאה שלילית - חלה עליהם חובה לשהות בבידוד כמו אנשים שלא חוסנו ולא מחלימים" סיכם לוי.

גם ראש שירות בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס נאמה במסיבת העיתונאים, ואמרה: "אין חובת בידוד לכל המחוסנים והמחלימים, חייבים להדגיש זאת. חובת הבידוד חלה על אנשים שמגיעים משש המדינות בסיכון מרבי, כולם נדרשים לבידוד כמו שהיה קודם. חשוב לדעת שגם מחוסנים ומחלימים עלולים להידבק, ולכן אנחנו מבקשים בדיקה למי שבא במגע עם חולה מאומת - גם אם הוא מחוסן ומחלים. הוא לא נדרש בבידוד, אבל אנחנו רוצים שיידגם כדי לדעת אם נדבק".

אלרעי-פרייס, הוסיפה וחידדה את הקביעה מתי יוחזרו המסכות: "אם נראה במשך כמה ימים ברצף שיש מעל 100 חולים - נחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. לא בחללים פתוחים בשלב זה".

ממונה הקורונה הפרופסור אש הזהיר יותר בדבריו, ואמר: "אנחנו כל יום מגלים עוד מאומתים. כשנראה שהמספר יורד בצורה משמעותית נוכל להגיד שזה בשליטה. עוד לא הגענו לזה. עם זאת, אני גם לא יכול לומר שזו התפרצות נרחבת בכל רחבי המדינה".

בנוגע לבתי הספר ומחנות הקיץ אמר אש: "עדיין לא גיבשנו את הצעדים שננקוט. אנחנו מקיימים הערכות מצב בכל יום. נראה מה מצב התחלואה בימים הקרובים ולפיה נקבע את הכללים". 

כהמשך לדבריו על מחנות הקיץ, אמר הממונה בנוגע לנסיעות לחו"ל, המתרבות בימים שבשגרה בתקופה זו: "אם הנסיעה לא חיונית, אנו ממליצים לא לנסוע עדיין לחו"ל, לא עכשיו, לא בקיץ. התחלואה בעולם גבוהה. יש אפשרות להידבק בווריאנטים מסוכנים ולהביא אותם לארץ. זה מטריד מאוד. אנו קוראים למי שכבר הזמין חבילות נופש לנסות לבטל אותן ולבלות בארץ".

פרופ' חזי לוי נחמן אש שרון אלרעי פרייס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד