י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"המטרה להפיל את הקואליציה"

הקואליציה בדקה עם החרדים לגבי תמיכה ונדחתה

בכירים בקואליציה בחנו עם 'יהדות התורה', האם חבריה יסכימו להימנע בהצבעה על חוק איחוד משפחות ונדחו על הסף, בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'בחדרי חרדים': "עכשיו הזמן להפיל את הקואליציה"

הקואליציה בדקה עם החרדים לגבי תמיכה ונדחתה
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

בכירים בקואליציה בחנו עם ח"כים ב'יהדות התורה', האם יסכימו להימנע בהצבעה על חוק איחוד משפחות ונדחו על הסף. בתוך כך אומר ל'בחדרי חרדים' בכיר במפלגה: "המטרה שלנו עכשיו זה להפיל את הקואליציה, ולא לשתף פעולה איתם".

בכיר נוסף אומר ל'בחדרי חרדים': "הקואליציה נואשת, פתאום הם נזכרו שאנחנו כאן, אין מצב שאנחנו נתמוך בחוק".

גם מ'הליכוד' נשמעו דברים דומים. בהודעה שפרסמה מפלגת הליכוד נאמר: "בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה. אחרי שבנט ושקד הדיחו את הימין מהשלטון כדי להעלות במקומו ממשלת שמאל מסוכנת לישראל - כעת, הם מתקפלים בפני איבתיסאם מרעאנה והאחים המוסלמים ומאפשרים הגירה פלסטינית המונית לישראל. מעולם לא הייתה בישראל ממשלה מסוכנת יותר לעתידה וביטחונה של ישראל".

בינתיים מסתמן כי ההצבעה על הארכת החוק שאוסר איחוד משפחות תתקיים כנראה באמצע השבוע הבא. כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל דיווחה, כי "הקואליציה חייבת לסיים עם זה כדי להתקדם עם הקמת הועדות בכנסת".

בתוך כך, ‏הלחץ על רע"ם להתנגד לחוק האזרחות בקרב החברה הערבית גובר, כאשר הודעות SMS מופצות בערבית עם הטקסט הבא: ״אנו פונים לח"כ ד"ר מנסור עבאס להצביע נגד חוק האזרחות. לבני עמנו מגיע לחיות בכבוד וזכות השיבה היא זכות מקודשת״.

מוקדם יותר היום אמר ‏ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד', ב'רדיו 90': "הממשלה לא תצליח להשיג רוב כדי לפתור את חוק האזרחות. הם לא יצליחו בלעדינו. האידאולוגיה קודמת לאופורטוניזם, ואנחנו נביא חקיקה ונדרוש שהם יתמכו בה. אם לא יפתרו את הבעיה הזו עכשיו, וישאירו את ישראל לדמם, זה יקרה בעוד מצבים".

יהדות התורה חוק איחוד משפחות משבר קואליציוני ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד