י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התנכלות באחיסמך נגד הקנאים"

ציבורית ומשפטית: העדה החרדית מאיימת לצאת במאבק נגד ראש העיר

תושבי אחיסמך מתארגנים למאבק קשה ומתכוונים לצאת למחאה גדולה נגד עיריית לוד שלטענתם "מתנכלת באופן מיוחד לבית הכנסת של קהילת 'פרושים' בעיר" | בעירייה מגיבים: "זוהי כפיות טובה והפצת שנאת חינם"

ציבורית ומשפטית: העדה החרדית מאיימת לצאת במאבק נגד ראש העיר
עצרת חרדית. אילוסטרציה צילום: שלומי כהן, פלאש 90

תושבי אחיסמך בלוד מתארגנים במאבק קשה ומתכוונים לצאת למחאה גדולה נגד העירייה, שלטענתם "מתנכלת באופן מיוחד לבית הכנסת של קהילת 'פרושים' בעיר" הנמנה על חוגי העדה החרדית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש העיר יאיר רביבו הגיע לסיכום מוקדם עם נציגי הקהילות במקום לבנות בתי כנסת, אך חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי הביאה לצו מינהלי להפסקת שימוש. שישה בתי כנסת אושרו אך בתי הכנסת המרכזיים לא אושרו.

לטענת התושבים, "מדובר בהתנכלות ממוקדת נגד הקנאים. בית הכנסת שבראשות הרב הגאון רבי שמעון רוזנבלט ובית הכנסת של קהילת 'פרושים' - לא אושרו. אלה מקומות התפילה המרכזיים, ולא במקרה מתנכלים דווקא אליהם".

"מסתמן שהם מנסים לעשות 'הפרד ומשול' - לאשר חלק מבתי הכנסת, ולא לאשר את האחרים. ואחרי זה עוד מפרסמים על הסכם איתנו", הזדעק אחד המתפללים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העדה החרדית מתארגנת למאבק נחוש, הן בצעדי מחאה ציבורית והן בפן המשפטי, ובימים אלה מתאמים עם בתי הרבנים את אופן ניהול המאבק.

מעיריית לוד נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "השבוע, קומץ תושבים החליט לפרסם שלטי חוצות ברחבי שכונת גני איילון נגד עיריית לוד, בטענה כי היא אינה מאשרת לבנות בתי כנסת עבור ציבור המתפללים".

בעירייה גינו את איומי התושבים: "זוהי כפיות טובה והפצת שנאת חינם, מאחר ואגף ההנדסה בעיריית לוד כבר אישר חוקית 6 מבנים של בתי הכנסת מתוך 10 הקיימים, כאשר העירייה פועלת ללא הרף וכמה שיותר מהר, בכדי לאשר גם את האחרים ובכך לפתוח שוב, ובאופן חוקי ובטוח, את מתחם בתי הכנסת. אסון מירון הקשה שאירע בל"ג בעומר האחרון, הוכיח לנו כמה הפסוק "ונשמרתם לנפשותיכם" מחייב אותנו בבטיחות".

עוד נמסר: "עבודות בית הכנסת אשר הולך ומוקם ע"י הרב אליהו הבלין שיחי' מעל גני הילדים בפינת רחוב הרב אלישיב, יסתיימו בתקופה הקרובה והוא יעניק מקום תפילה מכובד ל-300 איש באולם המרכזי, 90 מקומות ישיבה בעזרת הנשים, וכן חדר תפילה קטן המכיל 50 איש, לשון התגובה.

אחיסמך לוד יאיר רביבו העדה החרדית קהילת פרושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד