י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החקירה האפידמיולוגית גילתה

בת 12 הדביקה למעלה מ-70 תושבי עירה

מקור ההתפרצות בעיר, נובעת מהורים שחזרו עם ילדתם בת ה-12 מחו"ל, ממדינה שנדרש בידוד לשביל ממנה. ההורים התעלמו מהנחיה זו, והילדה הלכה לבית הספר. שם בין ציבור שברובו לא מחוסן עדיין, הלך הנגיף והדביק המונים | בנוסף אליה יש בעיר מחוייב בידוד נוסף שהקפיד על ההנחיות ולא הדביק איש

בת 12 הדביקה למעלה מ-70 תושבי עירה
ילדה צילום: unsplash

אחת הערים הסובלות בימים אלו מהתפרצות משמעותית של נגיף קורונה היא העיר מודיעין, והיום (רביעי) מדווח יאיר קראוס ב'מקור ראשון' את הסיבה האפדימיולוגית להתפרצות החריגה.

על פי הדיווח, מקור ההתפרצות בעיר, נובעת מהורים שחזרו עם ילדתם בת ה-12 מחו"ל, ממדינה שנדרש בידוד לשביל ממנה. ההורים התעלמו מהנחיה זו, והילדה הלכה לבית הספר. שם בין ציבור שברובו לא מחוסן עדיין, הלך הנגיף והדביק המונים.

מהחקירה האפדימיולוגית של הילדה בת ה-12 עולה, כי היא הדביקה בנגיף לא פחות מ-70 תלמידים, שהכניסו לבידוד למעלה מ-1,150 מתושבי מודיעין והסביבה. בבית ספרה לבד נדבקו ממנה 23 תלמידים ומורה אחת בת 51.

על פי נתוני משרד הבריאות, בעיר מודיעין נכון להיום ישנם בעיר 72 חולים מאומתים לנגיף. 71 נדבקו בעקבות הילדה, ובנוסף ישנו חולה אחד שאומץ לנגיף לאחר שחזר ממדינה אפריקאית. הוא, שמר על הנחיות משרד הבריאות ולא הדביק איש מלבדו.

בדיווח צוטט יו"ר השלטון המקומי וראש העיר של מודיעין חיים ביבס שאמר: "חמ"ל הקורונה שלנו, שמכיל כ־15 עובדים, חזר לפעול במלוא המרץ ומדי יום יוצר קשר עם המשפחות בהן יש בן או בת משפחה מאומתים, בודק בשלומן ומסייע ככל שנדרש על ידי תהליך שלם לטיפול בתחום זה, המשלב חדשנות מצד אחד ותמיכה אישית ורגשית לכל חולה ולכל מבודדת".

 "אני בטוח שנתחיל לחזור בקרוב לנתונים של עיר ירוקה למהדרין" אמר לסיכום.

קורונה מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד