י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעזוע ושאט נפש

השוטרים השליכו רימוני הלם על רכבו של הגאב''ד

בעדה החרדית מביעים זעזוע ושאט נפש בעקבות הפגיעה החמורה בכבודו של זקן הרבנים, גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס בעת שהגיע ממרומי גילו להפגנה בגוש עציון נגד חילול קברי ישראל 

השוטרים השליכו רימוני הלם על רכבו של הגאב''ד
הפגנות בגוש עציון נגד חפירות קברים צילום: באדיבות המצלם

גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס הגיע היום (רביעי) לאזור גוש עציון ליד מושב נווה דניאל, שם התקיימה עצרת מחאת ענק בהשתתפות של יותר מאלף איש מאנשי 'העדה החרדית' נגד חפירות קברים המתקיימות במקום, מדובר בעבודות הנעשות במקום לצורך הרחבת כביש המנהרות.

לדברי אנשי העדה החרדית במקום נמצאו מערות קבורה עתיקות ע"י 'רשות הארכיאולוגיה', ולטענתם מדובר בקברי ישראל מימי בית שני, כזכור לפני כמה חודשים היו מתקיימות שם מידי יום הפגנות סוערות ע"י אנשי העדה החרדית עד שהפסיקו את  החפירות במקום. אלא שלפני שבוע נראו ארכיאולוגים במקום שוב מלקטים את העצמות עבור המשך החפירות במקום, וכמובן ההפגנות התחדשו.

אנשי 'העדה' אירגנו מחאת ענק להיום. ואכן למקום הגיעו יותר מאלף איש כבר משעות הבוקר, במקום נרשמו עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה. בהמשך הגיעה למקום שיירת רכבים, שבהם ישבו בין השאר; גאב"ד ירושלים הגרי"ט ווייס ומקורביו, וכן הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, האדמו"ר ממשכנות הרועים, הגה"צ רבי יהושע דוד טורצ'ין, רבה של קהילת הפרושים וכן חברי הבד"ץ ומורי ההוראה של העדה החרדית.

עם הגעתם של רכבי הרבנים החל ציבור המוחים להתאסף סביב רכבם של הרבנים תוך כדי אמירת תהילים, לציין שרכבם של הרבנים היה במרחק משטח העבודה כך שעם הגעתם של הרבנים, החלו ההמון לזרום לכיוון הפוך משטח העבודה, כך שכוחות המשטרה ששמרו על שטח אתר בניה, היו צריכים להיות מרוצים מהנעשה, אך ללא סיבה נראית לעין החלו השוטרים בירי רימוני הלם לעבר רכבם של הרבנים, כאשר בין השאר פוצצו כמה מהם גם על רכבו של הגאב"ד, וכן על רכבו של הגרי"מ שכטר.

מקורביו של הגאב"ד מסרו ל'בחדרי חרדים' כי חלון רכב המיציבושי שבו נסע הגאב"ד כמעט התנפץ מהרימון, והגאב"ד נבהל מאוד מהנעשה. חוץ מאשר מדובר באחד מגדולי הדור, הרי מדובר בזקן שנמצא בגיל תשעים, ומאיפה שמענו כזאת לזרוק רימון הלם ולהבהיל זקנים.

מ'העדה החרדית' נמסר כי לא ישקטו על החוצפה והפגיעה. וגם על האלימות המופרזת מצד המשטרה שנראתה במשך ההפגנה ללא כל סיבה, הם אומרים כי אף פעם לא ראו התנהגות אגרסיבית שכזו במחאות האלימות של הערבים, ובוודאי שאף פעם לא השליכו רימון הלם לעבר רכבו של שייח' ערבי.

ראשי 'העדה החרדית' יתכנסו מחר להחליט על צעדי תגובה דרמטיים נגד המשטרה והממשלה.

 

גוש עציון קברים הרב יצחק טוביה וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד