י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הדוד המביך של כולנו"

גלעד שליט התחתן: מדוע הוחתמו המשתתפים על הסכם סודיות?

גלעד שליט התחתן עשור אחרי שהשתחרר משנות השבי תחת ארגון הטרור חמאס. שליט החתים את עשרות אנשי הצוות המעורבים בהפקת החתונה על הסכמי סודיות שהפרתם כרוכה בקנסות של עשרות אלפי שקלים. חבריו של שליט מסבירים מדוע הוא מותקף ברשתות החברתיות

גלעד שליט התחתן: מדוע הוחתמו המשתתפים על הסכם סודיות?
גלעד שליט לאחר שחרורו צילום: Jack Guez / POO/FLASH90

גלעד שליט התחתן אמש (רביעי) כדת משה וישראל, עם בת זוגתו ניצן שבת. שליט, בן ה-34, עשור שנים אחרי שהשתחרר משנות השבי תחת ארגון הטרור חמאס שחטף אותו ב-2006 ושחרר אותו במסגרת עסקת חילופי שבויים שנחתמה בין ישראל לחמאס ב-2011.

החתונה נערכה באופן מצומצם וסודי בגן אירועים בעמק חפר, בהשתתפות בני משפחתם ופעילים רבים מהמאבק להצלתו של גלעד מהשבי. המשתתפים התבקשו לחתום על הסכם סודיות. בסידור חופה וקידושין כובד הרב חיים זמיר.

הגולשים ברשתות החברתיות בישראל התעסקו רבות בחתונה המדוברת וגולשים רבים העלו בדיחות סרות טעם כמו "עכשיו מתחיל השבי האמיתי", "כמה אתה חנון מאחד ועד גלעד שליט", "גלעד שליט הפך מהילד של כולנו לדוד המביך של כולנו". בטוויטר היה מי שצייץ "גלעד שליט, ז'אנר בדיחות שלא מפסיק לתת", ואחרים בחרו להיכנס חזיתית בסרטוני הריקודים של שליט. "היו לי חרדות מאיך אראה בריקודים בחתונה שלי", כתב אחד הגולשים, "אבל אחרי שראיתי את הריקודים של גלעד שליט מבחינתי המצב תותים".

בדיווח באתר 'מאקו' דווח כי שליט וניצן שמרו על שתיקה אופיינית, אבל ג' - חבר של שליט שנמצא איתו בקשר קבוע – רואה בתגובות המרושעות עדות לרגש שמבעבע כבר עשר שנים בחלקים נרחבים של הציבור הישראלי. "יש הרבה אנשים שכועסים על גלעד בגלל מי ששחררו תמורתו, אבל זה פשוט לא הגיוני", אומר ג'. "גלעד היה בשבי, הוא לא היה מודע לשום דבר שקשור לעסקה. אולי חלק מאלה שכועסים עליו הם אנשים שאיבדו את יקיריהם, אולי המשפחות שלהם נפגעו ממש ממחבלים ששוחררו בעסקה. אולי הם חושבים שהאהובים שלהם מתו לחינם, ואני יכול להבין את זה, אבל אין לזה קשר לגלעד. זו האשמה חסרת מודעות. הכעס שלהם לא יחזיר להם את האהובים שלהם ולא יחזיר את המחבלים לבתי המעצר".

על פי הדיווח, על רקע הלעג וההשמצות ברשתות, ההחלטה החריגה של שליט מובנת מאוד: השניים החתימו את עשרות אנשי הצוות המעורבים בהפקת החתונה על הסכמי סודיות שהפרתם כרוכה בקנסות של עשרות אלפי שקלים. גם חברים ובני משפחה מסרבים בעקשנות לדבר על האירוע. אף אחד מהמשתתפים לא היה מוכן לנדב פרטים על החתונה.

"גלעד ורעייתו אפילו לא ממש נפגשו איתנו", סיפר אחד העובדים בחתונה ל'מאקו'. "הם שמעו המלצות, אבל לא יותר. זו חתונה צנועה של חברים קרובים ומשפחה, הם מנסים לעשות את זה מתחת לרדאר. הם לא אוהבים את תשומת הלב התקשורתית".

 

גלעד שליט הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד