כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שגרירת בחריין לשעבר: "האנטישמיות דווקא במערב, לא במפרץ"

שגרירת בחריין לשעבר לארה"ב אומרת כי האנטישמיות בעולם מתנקזת דווקא במערב ולא במדינות המפרץ. "לממלכת בחריין יש מחויבות ארוכת שנים לדיאלוג ודו-קיום בין דתות"

שגרירת בחריין לשעבר: "האנטישמיות דווקא במערב, לא במפרץ"
בית הכנסת בבחריין צילום: באדיבות המצלם

השגרירה היהודייה הודה נונו, לשעבר שגרירת בחריין בארצות הברית, אמרה כי בעוד האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה במערב, זה לא נושא במדינות המפרץ.

השגרירה הודה נונו, סיפרה על ניסיונה כשגרירה היהודייה הראשונה בעולם הערבי מטעם בחריין, הסכמי אברהם, ועל חיי הקהילה היהודית של בחריין, כאשר הוכרז כי הממלכה תחתום הסכמים היסטוריים.

השגרירה נונו דיברה על ביקורה בישראל לראשונה בנובמבר 2020, כאשר הצטרפה למשלחת שר החוץ הבחרייני, ודיברה על צמיחת החיים היהודיים במפרץ הערבי והתפקיד שממלאת 'איגוד הקהילות היהודיות במפרץ' במתן שירותים לקהילות היהודיות בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית, ואיחוד האמירויות הערביות.

מאות משתתפים באירוע וירטואלי מטעם אוניברסיטת טורו בארה"ב, שמעו מהשגרירה היהודייה הראשון והיחידה ממדינה ערבית, על תפקידה. בשיחה השתתף גם נשיא אוניברסיטת טורו בארה"ב ד"ר אלן קדיש, המשתתפים באירוע הווירטואלי היו מבחריין, ברזיל, ישראל, ארצות הברית, בריטניה, קנדה, מצרים, דרום אמריקה וספרד.

לדברי השגרירה נונו, "לממלכת בחריין יש מחויבות ארוכת שנים לדיאלוג ודו-קיום בין דתות, החיים היהודיים פורחים שם, כאשר משפחות יהודיות חיות לצד משפחות מוסלמיות, ומשתפות את תרבויותיהן, חוגגות חגים ומשתתפות בחתונות של השכנים הלא יהודים ולהיפך".

בחריין היא ביתם של הקהילה היהודית הילידית היחידה במפרץ, בית הכנסת העתיק ביותר במפרץ, ובית העלמין היהודי היחיד, כיום מונה הקהילה המקומית כ-50 יהודים, בנוסף לאנשי עסקים הנמצאים במקום, אנשי צבא ארה"ב המוצבים שם.

הקהילה שיפצה לאחרונה את בית הכנסת שלה ומתחילה לקיים תפילות שבת במניין באופן קבוע עם סיום המגיפה.

היא סיפרה כי רבים הופתעו כשהיא מונתה לשגרירה. "כשהגעתי לארצות הברית כשגרירה, הרבה אנשים לא הצליחו להבין שאני ערביה ויהודיה גם יחד", אמרה.

ב-11 בספטמבר 2020, בחריין הודיעה כי היא תהיה המדינה הערבית השנייה שתחתום על הסכמי אברהם, אחרי איחוד האמירויות הערביות. "אחד המניעים להסכם היה ליצור עתיד טוב יותר לילדינו, אנו נותנים להם דוגמה המתמקדת בבניית מערכות יחסים בין עדתיים, ובחריין מוכנה לכך", אמרה נונו.

נונו רואה הזדמנויות כלכליות רבות לשיתוף פעולה בין בחריין וישראל, כולל בתחום הנפט, גז, טכנולוגיית אבטחת סייבר, ייצור, שירותים פיננסיים, שירותי בריאות, חינוך, נסיעות ותיירות. כבר יש מלונות בבחריין שהחלו לספק ארוחות כשרות למבקרים יהודים.

בחריין אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד