י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לשיפור האיזון בין העבודה לחיים"

יפן מקדמת שבוע עבודה של ארבעה ימים

ממשלת יפן מקדמת הנחיות כלכליות חדשות, הכוללות המלצות חדשות, לפיהן חברות יאפשרו לעובדים לבחור לעבוד רק ארבעה ימים בשבוע במקום החמישה האופייניים

יפן מקדמת שבוע עבודה של ארבעה ימים
אילוסטרציה צילום: unsplash

יפן מקדמת ארבעת ימי עבודה בשבוע בלבד, הממשלה פרסמה כי יש לעודד אנשים להפחית את משך הזמן שהם מבלים בסביבת המשרד כחלק מיוזמת הממשלה לשיפור האיזון בין העבודה לחיים.

ההנחיות החדשות שנחשפו לאחרונה כוללות המלצות לפיהן חברות יאפשרו לעובדים לבחור לעבוד ארבעה ימים בשבוע במקום החמישה האופייניים ביפן.

מגיפת הקורונה כבר הביאה שינויים עצומים באופן בו תאגידים יפניים רבים עדיין מאוד נוקשים לגבי הדרישות מהעובדים להמשיך באותו קו מסורתי מבחינת עמידה בתנאי העבודה. אך הקורונה גרמה לחברות רבות לשנות הרגלים, ולתת לעובדים לעבוד מהבית, עכשיו ביפן מחפשים דרכים נוספות ליעל את מקומות העבודה בגלל המצב.

הממשלה פרסמה במתווה הקמפיין שלה כי עם שבוע עבודה בן ארבעה ימים, חברות יוכלו לשמור על עובדים שאולי יצטרכו לעזוב את העבודה, אם ירצו להקים משפחה או לדאוג לקרובי משפחה קשישים.

הממשלה הוסיפה כי שבוע עבודה בן ארבעה ימים גם יעודד אנשים רבים יותר להשיג "כישורים חינוכיים נוספים" או אפילו לקחת על עצמם עבודות צדדיות בנוסף לעבודתם הרגילה. והכי חשוב מבחינת הרשויות שמקוות שיום חופש נוסף בכל שבוע יעודד אנשים לצאת לבלות ובכך יעצים את הכלכלה.

המהלך מגיע גם כדי לעודד צעירים להתחתן ולעודד ילודה, כדי לפתור את הבעיה המחמירה של ירידה בשיעור הילודה, יפן הופכת למבוגרת יותר ויותר ואוכלוסייתה מתכווצת.

יפן שעות עבודה תנאי עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד