י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אטימות מכעיסה

ההורים זועמים: בית הספר יפתח את שנה"ל בראש השנה

בית הספר במחוז בריסטול ברוד איילנד ארה"ב יפתח את שערו שנה הבאה ביום הראשון של ראש השנה, והורי תלמידים יהודים רבים זועמים על כך

ההורים זועמים: בית הספר יפתח את שנה"ל בראש השנה
הרצאה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מחוז בתי הספר האזורי בבריסטול וורן קבע את יום הלימודים הראשון בשנה הבאה ל-7 בספטמבר, שהוא גם היום הראשון של ראש השנה, אחד הימים הקדושים ביותר בלוח השנה היהודי גם לתלמידים שאורח חייהם לא מראה זאת.

ההחלטה גררה ביקורת גדולה מצד הקהילה היהודית בעיירה, "זה מציב את התלמידים ואל אנשי הסגל והצוות היהודים בעמדה לבחור בין חובותיהם כלפי בית הספר לבין דתם" כך אמר אדם גרינמן, נשיא הקהילות היהודיות של רוד איילנד לאתר wpri.com. "מה שגרוע יותר, לוח השנה הופך את ראש השנה ליום הלימודים הראשון - יום מיוחד שזו ההזדמנות הראשונה לפגוש מורים ותלמידים חדשים בפעם הראשונה, ולתת עידוד להמשך השנה".

החזן ד"ר ג'ואל גלוק מבית הכנסת "איחוד האחים" הוסיף כי ראש השנה הוא זמן לבחינה עצמית, "ותלמידים לא יכולים לעשות זאת בהצלחה בזמן הלימודים".

"נאסר עלינו לעשות עבודה בחג הזה, אנו אמורים לשהות במרבית שעות היום בתפילה, בתפילה לאלוקים להשתתף בנושאים דתיים, בכדי להכניס אותנו למצב הנפשי הנכון ליום הזה" אמר.

גרינמן אמר כי ביקש מוועד בית הספר האזורי של בריסטול וורן לדון בשינוי תאריך ההתחלה של הלימודים, אך בהצבעה של חברי ועד בתי הספר של המחוז, בקשתו של גרינמן לדון בנושא נדחתה בהתנגדות 5 מתוך 9 חברי הוועד. כך דיווחה התקשורת המקומית.

"חוסר הרצון של המחוז אפילו לנהל איתנו דיון מסוג זה, הופך את זה למטריד עוד יותר," אמר הרב גלוק. גרינמן אמר כי ראש השנה לא נפל בתחילת ספטמבר זה 24 שנים.

הרב גלוק אמר כי "זהו מקרה נוסף של חוסר שוויון דתי, במיוחד מכיוון שכמעט כל מחוזות בתי הספר במדינה, כולל בריסטול וורן, מאשרים חופשות נוצריות".

בית ספר ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד