י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סודות רגישים

23 שנה לבלשנית שמסרה מידע שהועבר לחיזבאללה

מיראם טאהה תומפסון בת 62, מרוצ'סטר, מינסוטה, נידונה ל-23 שנות מאסר בגין מסירת מידע מסווג שנועד לסייע לממשלה זרה. תומפסון הודתה כי היא ידעה שהמידע המסווג שהיא מעבירה לאזרח לבנוני יימסר לחיזבאללה

23 שנה לבלשנית שמסרה מידע שהועבר לחיזבאללה
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

מריאם טאהה תומפסון, 62 תושבת וושינגטון בארה"ב, נידונה אתמול ל-23 שנות מאסר, בגין העברת מידע לאומי מסווג רגיש ביותר למדינה זרה, עם קשרים לחיזבאללה, על פי התצהיר של התלונה הפלילית, המידע שתומפסון העבירה, כלל מידע להגנה לאומית מסווגת לגבי אנשים פעילים בחו"ל מטעם האמריקאים, כולל שמם האמיתי.

תומפסון הודתה כי היא ידעה שהמידע המסווג שהיא מעבירה לאזרח לבנוני יימסר לחיזבאללה. "על ידי פגיעה בזהותם של נכסים אנושיים אלה, תומפסון העמידה בסכנה קשה את חיי הנכסים האנושיים ואנשי הצבא האמריקני", נאמר על ידי התביעה.

תומפסון נעצרה על ידי סוכנים מיוחדים של ה-FBI ב-27 בפברואר 2020 במתקן צבאי אמריקאי בחו"ל, שם עבדה, היא היתה עם סיווג ביטחוני מאד גבוה.

"גזר הדין של תומפסון משקף את חומרת הפגיעה באמון העם האמריקני, ואת המקורות האנושיים שהיא סיכנה ובכוחות שעבדו לצדה כידידים ועמיתים", כך אמר עוזר התובע הכללי ג'ון דמרס ממשרד המשפטים.

"תומפסון העבירה את סודותיה הרגישים של מדינתנו למישהי שידעה שקשור לחיזבאללה הלבנוני, וזה הביא את בגידתה לחמורה יותר. גזר דינו של תומפסון צריך להוות אזהרה ברורה לכולם, כי הפרת שבועתם למדינה לא תתקבל בשום צורה, במיוחד כאשר הם מסכנים חיים".

לפני שנעצרה על ידי ה-FBI ב-27 בפברואר 2020, תומפסון שהיתה בלשנית ומתרגמת מסמכים, השתמשה בגישה שלה למידע מסווג כדי לספק לחיזבאללה את זהותם של לפחות שמונה סוכנים חשאיים.

 

חיזבאללה עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד