י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הוויטמינים מתגייסים לשירות היופי

בחברות הקוסמטיקה כבר מבינים: ויטמינים, גם בשימוש חיצוני • עידית גור, מייסדת ובעלים של רשת של 'איב סנטר - בית הספר למקצועות הקוסמטיקה', עושה סדר

הוויטמינים מתגייסים לשירות היופי

מלחמה ניטשת בין חברות הקוסמטיקה מי תקדים ותשכיל לכלול בין מוצריה ויטמינים למיניהם. בחברות הקוסמטיקה הבינו שהאפקט מתקבל משימוש בוויטמינים, חייב לבוא לא רק במתן דרך הפה אלא גם משימוש חיצוני במריחה על פני העור. לפיכך, מוצרי הקוסמטיקה הכוללים קרמים, תחליבים וג'לים מכילים במרכביהם ויטמינים שונים החיוניים לטיפוח ומראה עורנו.

ויטמין B - מכיל בתוכו קומפלקס ויטמינים השייכים למשפחה זו. הם נחשבים כקומפלקס מפני שפועלים כיחידה אחת במערכת של יחסי הגומלין בין הויטמינים. משפחת ויטמין B כולה שייכת לויטמינים מסיסי מים ומוכנסים למוצרים המכילים מים, כגון: מי פנים, תחליב, קרם וג'ל.הויטמינים ממשפחת B נמצאים בתכשירים קוסמטיים נוזליים ומקנים יתרונות רבים בתפקודם.
תיאמין (ויטמין B1) - חשוב לתפקוד התקין של השרירים והעצבים. התיאמין חשוב לחיזוק השרירים בפנים למניעת מראה פנים נפול.

ריפובלין (ויטמין B2) - מתפקד כאנטי אוקסידנט (נוגד חמצון). הריפובלין חשוב לצמיחה תקינה של תאים ורקמות ולבריאות העור, השיער והציפורניים.

ניאצין (ויטמין B3) - חיוני לשיפור זרימת הדם, משפר מראה עור אפור וחסר חיים, חיוני לזרימת החמצן לנימי דם ולתפקוד תקין של העור .

חומצה פנטטונית (ויטמין (B5 - מסייעת בריפוי פצעים ונלחמת בהזדקנות העור. מחסור בוויטמין זה גורם לבעיות עור ולאקנה.

פירידוקסין (ויטמין B6) - לוקח חלק בחילוף החומרים של אבץ ומגנזיום, יסודות החשובים למראה עור הפנים. הפירידוקסין יעיל מאד לטיפול בבעיות עור כמו אקנה, אקזמה וסבוריאה (דלקת עור).

חומצה פולית (ויטמין B9) – תאי העור הנם בעלי אורך חיים קצר ולכן תלויים ברמה תקינה של החומצה הפולית. מחסור ברמה תקינה של ויטמין זה נקשר לבעיות עור שונות ביניהן סבוריאה וויטיליגו (כתמים בהירים על העור). שילוב יעיל בין הויטמינים B9 , B12 ואבץ חיוני לבריאות העור .

ויטמין B12 - אחד החשובים מקבוצת ויטמין B. מסיס במים אך נהרס בחום ובאוויר, קשה לאגור את אותו בכמויות גדולות בכבד. ויטמין B12 מסייע לפעילות תקינה של מערכת המטבוליזם.

ויטמין K - ויטמין מסיס בשמן. ויטמין K מסייע בתהליכי קרישת הדם, חיזוק דפנות כלי הדם ובמניעת הרחבה של כלי הדם הקטנים (קופרוז). הויטמין עוזר גם בבניית עצמות הגוף וכלי הדם.

ויטמין F - חומצת שומן חיונית ההכרחית לתפקוד תקין של קרום התא. ויטמין F קשור באופן מובהק לפעילות תקינה ולמבנה תקין של קולגן ואלסטין, חלבונים התורמים למיצוק ואחידות מבנהו של העור. חוסר בוויטמין F פוגע במרקם העור .

השימוש בויטמינים אלה, יחד ולחוד, משרת את תעשיית היופי וראוי לתת להם מקום של כבוד.

בכדי לדאוג לבריאות העור וליופיו יש לשלב בין תזונה נכונה המכילה את כל הוויטמינים החיוניים לבין שימוש בתכשירי טיפוח מתאימים המכילים ויטמינים אלו. שילוב זה מביא לתוצאות הנראות לעין.

---
• עידית גור – מייסדת 'איב סנטר' – רשת בתי הספר למקצועות הקוסמטיקה, קוסמטיקאית מוסמכת ועוסקת במקצועיות בתחום שנים רבות. עידית משמשת כבוחנת של ארגון סידסקו (CIDESCO) העולמי, כמורה לקוסמטיקה וכמדריכת מורים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד