י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוששים מפינוי

רבנים הגיעו לחזק את תושבי המאחז ובירכו בשם ומלכות; צפו

ברקע החשש שיפנו אותם, אמש, רבנים מהציונות הדתית מארגון 'רבני תורת הארץ הטובה' הגיעו למאחז הגדול אביתר, וחיזקו את תושבי המקום: "אם ממשלה חלילה תפגע פה, היא מאבדת את הזכות שלה להיקרא ממשלה" | הרב ליאור: "העוצמה הרוחנית במקום, מחזקת את עוצמת הרוח"

רבנים הגיעו לחזק את תושבי המאחז ובירכו בשם ומלכות; צפו
אביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

שבועות לאחר שהוקם, אתמול (רביעי) התקיים כנס של 'רבני תורת הארץ הטובה' בישוב אביתר, בו השתתפו כמה רבנים מארגון הרבני הדתי לאומי.

הרבנים, ביניהם נמנו הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב אליקים לבנון, הרב דוד חי הכהן והרב יוסף ארציאל, הגיעו לחזק את המקום ואת תושביו, זאת לאור האפשרות שיפנו אותם.

"אנחנו קוראים בפרשת השבוע שבלעם בא לקלל את עם ישראל ויצא מברך: 'הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב'", אמר הרב ליאור. "כשעם ישראל שומר על התורה והמצוות, הגויים מכבדים אותו, אבל אם הוא מנסה למצוא חן בעיני הגויים, הם יזלזלו בו".

"אין ספק שהעוצמה הרוחנית שמתגלה במקום הזה של המשפחות היקרות שגרות כאן, וכל האנשים שבאים לכאן זה מחזק את עוצמת הרוח של עם ישראל שחוזר לארצו זה מחזק את עוצמת הרוח של עם ישראל", הוסיף.

גם הרב דוד חי הכהן נאם במקום, ואמר: "הארץ היא לא של הממשלה אלא של עם ישראל. "דינא דמלכותא דינא" זה כאשר יש משפט אחד שווה לכולם. ברגע שיש שני משפטים, משפט אחד לאנשים מסוג אחד ומשפט אחד לאנשים מסוג אחר זו לא מלכות, זו לסתות זה שוד".

"ברגע שאנחנו שומעים ויודעים שהגויים בונים בארץ בלי רשות ולהם עוברים על זה בשקט ובית יהודי מפרקים", אמר והמשיך, "אם הממשלה חלילה תפגע פה, ממשלה כזו פוגעת בעצמה היא מאבדת את הזכות שלה להיקרא ממשלה"

הרב שטיינר אמר "צריך לזכור באיזה בית מדרש גדלנו ומאיפה קיבלנו את הרוח הזו של תורת ישוב הארץ, אצל הרב צבי יהודה", והקריא מדבריו, "ארצנו זאת כולה שייכת לכל עם ישראל לכל תפוצותיו", "הממשלה השולטת בארצנו יש לה ערך וזכות רק מכוחו של עם ישראל ונצח דברו, ממשלה הולכת ובאה והארץ הזאת כמו העם הזה לעולם עומדת וקיימת".

אביתר הרב דב ליאור הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד