ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אל תעבוד עלינו"

לוין תוקף את הוועדה של סער ומגיש הצע"ח משלו

פחות מיממה לאחר ששר המשפטים הודיע כי יקים ועדה שתבחן את חוק יסוד החקיקה, יו"ר סיעת 'הליכוד' יריב לוין הגיש אותה הצעת חוק: "החוק שאני מציע הוא התשובה להחלשת הכנסת על ידי בג"צ" | בנוסף קרא לסער לבטל את הוועדה שהקים: "או שאתה ימין דמוקרטי, או שמאל דמוקרטי"

לוין תוקף את הוועדה של סער ומגיש הצע"ח משלו
יריב לוין צילום: פלאש 90

ברקע המשבר סביב חוק האזרחות, הבוקר (חמישי) חבר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת 'הליכוד' ומרכז האופוזיציה, הודיע כי הגיש את הצעת חוק יסוד החקיקה, פחות מיממה לאחר שסער הקים וועדה שתבחן את החוק.

מטרת החוק היא להסדיר את היחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת - כך שרק המחוקקים יכולים לקבוע חוקי יסוד, להגביל את בית המשפט מלהתערב בחקיקה, ולקבוע פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת.

הצעת חוק יסוד החקיקה שהגיש לוין, מגיעה פחות מיממה לאחר ששר המשפטים גדעון סער הודיע על הרכב ועדה שתבחן את חוק יסוד החקיקה, אותו חוק שלוין מציע כעת.

למרות שסער הודיע על הקמת הועדה, שנמצאת בהסכמים הקואליציונים, לוין לא מרוצה ממנה - וקורא לראשון לתמוך בחוק שלו: "אני קורא לגדעון סער לבטל לאלתר את הוועדה שהקים, שתאפשר לקרמניצר לנסות לסרס את הכנסת".

"החוק שאני מציע הוא התשובה להחלשת הכנסת על ידי בג"צ", טען לוין. "גדעון, אל תעבוד עלינו. הבחירה פשוטה - זה או הצעת לוין, או הצעת קרמניצר. או שאתה ימין דמוקרטי, או שמאל דמוקרטי. תחליט".

'ימינה' ו'תקווה חדשה', ובטח ששאר המפלגות המרכיבות את קואליציית השינוי, לא צפויות לתמוך בחוק של לוין, שכן כעת ישנה ועדה מתוכן שתפקידה לבחון את החוק.

בהרכב הוועדה, שסער יעמוד בראשה. נמצאים: שרת הפנים אילת שקד (ימינה), פרופ׳ סוזי נבות, שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד), ח״כ פרופ׳ יוסי שיין (ישראל ביתנו), פרופ׳ מרדכי קרמניצר, ח״כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ונציג מטעם מפלגת רע״מ שטרם נקבע זהותו.

יריב לוין גדעון סער פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד