י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תעמולה גרמנית"

בצל ההתפרצות המחודשת, נגיף ההסתה חוזר: "חייבים לארגן איזה טיש"

ברקע התחלואה מנגיף קורונה במספר ערים ברחבי הארץ, קריקטורה מסיתה ומבישה פורסמה הבוקר בעיתון 'הארץ'. בקריקטורה צוירו ראשי המפלגות החרדיות - אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, כשהם מתכננים לקיים אירועים המוניים לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה 

בצל ההתפרצות המחודשת, נגיף ההסתה חוזר: "חייבים לארגן איזה טיש"
שגרת קורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קריקטורה מסיתה ומבישה פורסמה הבוקר (חמישי) בעיתון 'הארץ'. בקריקטורה צוירו ראשי המפלגות החרדיות - אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, כשהם מתכננים לקיים אירועים המוניים לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה.

עמוס בידרמן, הקריקטוריסט של העיתון, שמרבה לעורר פרובוקציות זולות דרך הסתה מכוערת נגד המגזר החרדי, העלה הבוקר את הקריקטורה גם לחשבון הטוויטר האישי שלו. תחת הכיתוב "הקורונה חוזרת", מצוירים דרעי, גפני וליצמן עם פרצופים חמוצים, וליצמן מכריז: "חייבים לארגן איזה טיש".

‏הקריקטורה המבישה בעיתון הארץ/ מתוך הטוויטר של עמוס בידרמן

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לקריקטורה במהלך ראיון לרשת ב': "דרעי, ליצמן וגפני אומרים 'בואו נעשה טיש' - משם מגיעה כל הקורונה, שם מקור הרוע. לא משנה שבבנימינה ומודיעין אין חרדים וטישים. זו תעמולה שהייתה לפני 80 שנה בגרמניה ובמקומות אחרים נגד היהודים".

ח״כ יעקב ליצמן מסר: "הקריקטורה המבישה הבוקר ב׳הארץ׳ מבטאת את ׳רוח המפקד׳ - אותה ממשלה רפורמית, של ליברמן, לפיד ובנט, שמדירה את החרדים ופוגעת ביהדות ומסורת ישראל. זוהי האוירה שמכשירה את השיסוי וההסתה כלפי יהודים חרדים. אנטישמיות 2021".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה לקריקטורה האנטישמית של עיתון 'הארץ': "זוהי קריקטורה שמזכירה את האנטישמיות של ימי הביינים והנדסת תודעה על החרדים שלשמחתינו לא קיימים בהתפרצות".

יצוין, כי במסגרת התפרצות הקורונה המחודשת, בפעם הראשונה מזה חודשים בנימינה הוגדרה יישוב אדום, ומודיעין כעיר צהובה. מדובר בשני מקומות שאינם מאוכלסים בציבור חרדי.

עיתונאים וכלי תקשורת חרדיים שפנו לראיין או לקבל את תגובת עמוס בידרמן על הקריקטורה המבישה - נתקלו בסירוב.

קריקטורה בהארץ חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד